אקסלנס: גבעות, מודיעין ואפריקה מגורים מועמדות לת"א-75

לקראת עדכון המדדים הקרוב בבורסה בת"א, בבית ההשקעות מצביעים על המניות הפוטנציאליות להיכנס ולצאת ממדדי אחד-העם ■ "לא צפויים שינויים דרמטיים"

לקראת עדכון המדדים הקרוב בבורסה בת"א, שיתקיים לאחר הנעילה ביום ראשון 14 בדצמבר, בבית ההשקעות אקסלנס מפרסמים את התחזיות לשינויים - הנכנסות והיוצאות הצפויות מהמדדים השונים של אחד-העם. יצוין, כי תקופת המדידה לצורך העדכון הינה בין 1 ל-15 בנובמבר והעדכון כאמור רק חודש לאחר מכן.

להערכתה של האנליסטית ליאת גלזר, בעדכון הקרוב השינויים לא צפויים להיות דרמטיים: במדד ת"א-25 לא צפויים לדעתה שינויים, כשנכון להיום אין מניות אשר עומדות בתנאי הכניסה או היציאה מהמדד. באשר למדד ת"א-75, מבדיקה של מספר המניות במדד עולה כי נכון להיום יש בו 76 מניות, כך שבהגדרה מניה אחת יוצאת בלי שתבוא אחרת להחליפה.

גלזר מעריכה, כי שתי מניות אשר כניסתן לת"א-75 נראית וודאית נכון לרגע זה, הינן אלרוב נדל"ן והכשרת היישוב. לאחר שאלו נכנסו, נותרו 0-3 מקומות למילוי. עוד מניות שפוטנציאליות להיכנס למדד לפי קריטריון של שווי שוק הן גבעות , מודיעין , אפריקה מגורים , קמהדע , אשטרום נכסים , פורמולה , דלתא , וחנ"ל .

אלווריון לא עומדת בתנאים

נזכיר, כי על מנת שמניה תיכנס למדד ת"א-25 היא צריכה להיות ממוקמת ברשימה במקום 20 ומעלה. מנגד, על מנת שמניה תצא מהמדד היא צריכה להיות במקום 30 ומטה ברשימה. על מנת שמניה תשתייך למדד ת"א-75 נדרש שיעור אחזקות ציבור מינימלי של 20% אם שווי החברה מעל מיליארד שקל במקרה שהמניה איננה חלק מן המדד, או 800 מיליון שקל אם היא כבר במדד. שווי שוק שונה מזה דורש שיעור אחזקות ציבור מינימלי של 25%.

גלזר מציינת כי נכון להיום, המניות שאינן בעלות שיעור אחזקה מספק הינן סאני (18.99%), סקיילקס (16.58%), ובינלאומי (19.21%). תנאי נוסף על מנת להישאר במדד הינו כי מיקום המניה נמוך ממקום 115 מסך מניות המאגר (או מיקום 90 ממניות המאגר שאינן משתייכות לת"א 25). שתי מניות אשר אינן עומדות בתנאי זה הינן אלווריון ודלק נדל"ן ומניה נוספת שמתנדנדת הינה אלרון הנמצאת במקום ה-112.

בפסגות מסייגים את ההערכות ומציינים כי הם ממתינים לתקופת המדדיה כדי לראות ולעדכן את הצפוי להתרחש.