וואלה: עלייה של 33% בהכנסות; הרווח הנקי צנח ב-45%

מפעילת פורטל האינטרנט רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 48.2 מיליון שקל ורווח נקי של 2.8 מיליון שקל ■ המנכ"ל אילן ישועה: "אנו ממשיכים ליישם תוכנית נרחבת לסינרגיה עם לוח יד2"

חברת וואלה , מפעילת פורטל האינטרנט, דיווחה היום (ה') לבורסה על תוצאות הרבעון השלישי של 2010, מהן עולה כי למרות עלייה של 33% בהכנסות - הרווח הנקי של החברה צנח ב-45% והסתכם ב-2.8 מיליון שקל, לעומת 5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הסתכמו ב-48.2 מיליון שקל. לדברי החברה, הקיטון ברווח הרבעוני נובע מגידול בהשקעות אורגניות ואנאורגניות בפיתוח תחומי הצמיחה של וואלה.

וואלה מוסרת בדיווח לבורסה כי הרבעון השלישי התאפיין בגידול במקורות ההכנסה העיקריים של החברה בתחום הפרסום המקוון ובתחום הסחר והתיירות: בפרסום המקוון היו בעיקר פעילויות תוכן שיווקי ופרסום בוידיאו, יחד עם גידול בהכנסות בתחום הסלולר וכן מצירוף עסקים חדשים כתוצאה מרכישת יד2 שביצעה החברה. במגזר הסחר האלקטרוני - הרבעון אופיין בגידול בעסקאות ברוטו ובמחזורי הרכישות שנעשו באמצעות אתרי הסחר של החברה.

למרות העלייה בהכנסות, הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-4.3 מיליון שקל - ירידה של 40% מ-7.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009. ה-EBITDA של החברה הסתכם בכ-7.4 מיליון שקל, ירידה של 21% לעומת כ-9.3 מיליון שקל אשתקד.

צבר הזמנות ממפרסמים עלה בכ-15% מהרבעון המקביל לכ-26.3 מיליון שקל נכון לסוף ספטמבר, בעיקר מגידול בהזמנות הפרסום שנחתמו במהלך התקופה ויוכרו כהכנסות במהלך הרבעונים הבאים.

בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-600 אלף שקל. ההון של וואלה עמד על כ-105 מיליון שקל, המהווים כ-32% מסך נכסי החברה.

מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, מסר לאחר פרסום הדו"חות כי "גם הרבעון אנו ממשיכים בתהליך שימור מובילות הרייטינג של וואלה, לצד בניית מנועי צמיחה שיבטיחו המשך גידול בהכנסות וברווחי החברה. לאחר השלמת רכישת 75% מלוח יד2 אנו ממשיכים ליישם תוכנית נרחבת לסינרגיה בין החברות והאתרים".