אלכס רבינוביץ' חוזר לכן פייט; גייסה עוד 11 מיליון שקל

אחרי שהוביל אותה להנפקה אבל מכר את מניותיו, עתה רבינוביץ נותן לה אופציה לגיוס 3.6 מיליון שקל

אלכס רבינוביץ', מנכ"ל חברת האחזקות Green Forest Holdings, דירקטור ושותף ביורוקום השקעות ומשקיע מוכר בתחום הביומד, חוזר להשקיע בחברת כן-פייט .

רבינוביץ' העניק לחברה אופציה לקרוא ל-3.6 מיליון שקל מכיסו תמורת 50 אגורות למניה - פרמיה של 7% על מחיר המניה, כחודשיים לפני ביצוע העסקה. בינתיים עלתה המניה היום ל-65 אגורות. בנוסף, קיבל רבינוביץ' אופציה לרכישת 5% בחברה תמורת 60 אגורות למניה, למשך 4 שנים.

במקביל, גייסה כן-פייט בבורסה כ-11 מיליון שקל לפי מחיר של 60 אגורות שקל למניה, ללא אופציות. ההנפקה נסגרה בביקושי יתר של 1.6, וזאת בשונה מהנפקות ביומד אחרות שנערכו בזמן האחרון. בגיוס הנוכחי השתתפו גם משקיעים זרים. טרם ההנפקה, נכון ליוני 2010, לחברה היו 12.9 מיליון שקל בקופת המזומנים.

במקום להשתלט, רבינוביץ' מכר

רבינוביץ', שהיה מעורב בעבר בין היתר בחברות XTL, נוירוג'סקס עם מורי ארקין ובחברות ביומד נוספות, בעיקר לא ישראליות, ידוע כמשקיע פעיל. בעבר היה רבינוביץ' משקיע משמעותי בכן-פייט, והוא שהוביל אותה להנפקתה הראשונה בתל אביב. במסגרת אותה עסקה קיבלו רבינוביץ' ומייקל וייס, שהיה שותף גם הוא למהלך, אפשרות להשתלט על החברה. ב-2007 הם בחרו באפשרות ההפוכה ומכרו את חלקם בחברה.

כן-פייט, שנסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-135 מיליון שקל, היא אחת מחברות התרופות המתקדמות בבורסה: מוצר שלה למחלת העין היבשה קיבל אישור להיכנס לשלב השלישי של הניסויים הקליניים.

עם זאת, החברה אכזבה את שוק ההון בעבר, כשנכשלה פעמיים בניסוי בטיפול בדלקת מפרקים שיגרונית. בניסוי הראשון טענה החברה כי תרופת הדמה שניתנה לקבוצת הביקורת, הייתה למעשה יעילה ושיבשה את התוצאות. בניסוי השני האשימה את התרופה ששולבה עם זו שלה כחלק מפרוטוקול הניסוי.

כישלונות בחברות ביומד הם לא עניין נדיר, אולם במקרה הזה מדובר באותו המוצר שנכשל פעמיים בדלקת מפרקים ונכנס כעת לניסוי בעין יבשה, ועולה השאלה אם אמנם מדעני החברה באמת מבינים את מנגנון המוצר כפי שחשבו. עם זאת, יש לציין שהמוצר עבר בהצלחה את השלב השני (IIb) של הניסויים הקליניים בעין יבשה, בתוצאות מובהקות. החברה בוחנת את התרופה למספר התוויות נוספות.

מנכ"לית החברה היא פרופ' פנינה פישמן, אשר הביאה את המוצר מהמעבדה וממשיכה להוביל את החברה כעת לתוך הניסויים המתקדמים.