מגע הכסף של אנ-טריג: מפתחת מסכי המגע גייסה עוד 15 מ' ד'

החברה יצאה לפני כחצי שנה לגיוס של 30 מיליון דולר וייתכן כי תשלים את הסכום בשבועות הקרובים ■ ההנפקה תחכה בינתיים ל-2011-2012

אחרי מספר חודשים של מגעים, מגיעה מפתחת טכנולוגיית מסכי המגע הישראלית N-Trig, לישורת האחרונה לקראת סיום סבב הגיוס החדש שלה.

החברה, כך נודע ל"גלובס", השלימה לאחרונה גיוס של כ-15 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים וממשקיע פיננסי נוסף. המטרה המקורית של החברה הייתה לגיוס כולל של 30 מיליון דולר וייתכן כי היא תשלים את הגיוס בזמן הקרוב. כרגע, מסתכם סך הכספים שגייסה החברה על 88 מיליון דולר. מאנ-טריג נמסר כי החברה אינה מגיבה לשמועות.

במחשב לנובו ודל

אנ-טריג, שנבחרה ב-2008 לאחת החברות המבטיחות של "גלובס", היא אחת הנציגות הישראליות שמשתלבות היטב בעולם המחשוב החדש. החברה, אותה הקים מאיר מורג ב-1999 ומנהל עמיחי בן דוד, פיתחה מערכת שמשתלבת כחלק ממסכי ה-LCD במחשבים הניידים ומיועדת לזהות תנועה על-גבי המסך. הטכנולוגיה שפיתחה החברה, ה-DuoSense, מאפשרת ממשק מגע מלא עם המסך על-ידי עט או אצבעות, כך שיכולים להחליף את העכבר במחשבים הניידים.

ההצלחה של אנ-טריג בשנים האחרונות באה לידי ביטוי במספר שיתופי פעולה אסטרטגיים עם ענקיות המחשוב. רק לאחרונה השתלבה הטכנולוגיה שלה כחלק ממחשב הלוח החדש של HP, ה-Slate 500, בו היא אמורה לאפשר את השימוש במגע במקום מקלדת או עכבר.

כמו-כן, עתידה החברה לספק את פתרון המגע במחשב הלוח של HPC הטייוואנית. לאורך השנים האחרונות השתלבה הטכנולוגיה גם על מחשבים ניידים שונים של HP, דל, לנובו וטושיבה, שהביאו להכנסות של כ-41 מיליון דולר ב-2009, כך לפי חברת המחקר IVC.

נהנית מה-iPad, נכנסת לחלונות 7

הבעיה של החברה היא התחרות מהמזרח. אמנם אנ-טריג מתבססת על יתרון טכנולוגי שמאפשר עבודה באמצעות מספר אצבעות במקביל (Multi-touch), אך התחרות באה לידי ביטוי בעיקר ברמות המחירים. הפתרון של אנ-טריג הוא יקר יחסית, ומתקשה להתחרות מול היצרנים הזולים במזרח, מה שפגע בהכנסות החברה בשנה האחרונה. עם זאת, לקראת 2011, מתכננת החברה להגיע לגידול משמעותי בהכנסות, כך שיעלה על 100 מיליון דולר וכן מעבר לרווחיות.

רשימת המשקיעים בחברה עד כה כוללת את הקרנות אוורגרין, קיינן פרטנרס, משפחת קאהן, קרן הגידור מרינר ומשקיעים פרטיים. כמו-כן, קיבלה החברה הלוואה מקרן פלנוס, והשקעה אסטרטגית מחברת מיקרוסופט. הקשר עם מיקרוסופט הוא קריטי יותר מאשר העניין הפיננסי ובין החברות ישנו שת"פ אסטרטגי במסגרתו טכנולוגיית המגע משתלבת כחלק ממערכת ההפעלה Windows 7. האינטגרציה של המערכות תאפשר לאנ-טריג גישה קלה יחסית למחשבים שעליהם רצה מערכת ההפעלה הזו.

הגיוס הנוכחי, כך התבטא בן דוד לפני מספר חודשים בראיון ל"גלובס", הוא האחרון לפני היציאה להנפקה ציבורית. לדבריו, באותו ראיון: "החברה אמנם לא רושמת תזרים מזומנים חיובי, אבל אנחנו יכולים להגיע לשם בקרוב, ובאמצעות ההון שנגייס - גם בנוחות". הכסף שמגייסת החברה אמור להוביל אותה עד להנפקה או להעברתה לבעלי מניות אחרים, אולם כל זה בשנה הבאה ואולי אף לאחר מכן.

בינתיים מסתמכת אנ-טריג על הגאות בשוק המחשבים הניידים, וההייפ שיוצר מחשב הלוח מתוצרת אפל, ה-iPad, כך שיגדילו את הביקוש לממשקי מגע. בן דוד טען בעבר כי "ה-iPad מייצר גל מהותי שמביא עבורנו הזדמנות גדולה".