פרשת הפנסיה הגרמנית: העליון דחה את בקשת ישראל פרי למשפט חוזר

עו"ד פרי מרצה עונש של 10 שנות מאסר בעקבות הרשעתו בגניבת 320 מיליון מארק גרמני מכ-9,000 לקוחות ■ שופט העליון: אין בטענותיו כדי לעורר חשש לעיוות דין

שופט בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין, דחה את בקשתו של עו"ד ישראל פרי לקיים משפט חוזר בעקבות הרשעתו בעבירות של שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה. הליך הדיון הנוסף בהרכב רחב בעבירות גניבה וקבלת דבר במירמה עדיין תלוי ועומד.

פרי מרצה עונש של 10 שנות מאסר בעקבות הרשעתו בגניבה, עבירות ביטוח ושיבוש מהלכי משפט בפרשת הפנסיה הגרמנית. הוא הורשע בגניבת 320 מיליון מארק גרמני מכ-9,000 לקוחות.

הבקשה למשפט חוזר התמקדה בעיקרה בהרשעתו של פרי בעבירות של הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט. פרי סמך את בקשתו על תצהירים שהוגשו מטעם בתו ומטעם עו"ד גרמני שטיפל בעניינו וכן על תמלילי שיחות מוקלטות שקיימה בתו עם עד המדינה מרטין הקה שלטענת פרי יש בהם כדי להוכיח שהקה הודה ששיקר בעדותו שהפלילה את פרי.

ואולם ריבלין קבע כי לא ניתן למצוא בתמלילי השיחות את הדברים המיוחסים להקה אלא להיפך: "למרות שהקה לא ידע שהוא מוקלט על ידי בתו של פרי, הוא שב ואמר כי דיבר אמת ודבק בגירסתו כפי שנתקבלה על ידי בית המשפט".

פרי גם ביקש להוסיף לבקשתו למשפט חוזר טענות הנוגעות לקלטות התיעוד של עדותו של הקה במשטרה בשנת 1999, שלטענת פרי מוכיחות כי החוקרים פעלו בניגוד לנהלים ופגעו בטוהר ההליך. ואולם ריבלין קבע שאין בטענות אלה כדי לעורר חשש לעיוות דין או כדי לשנות את תוצאות המשפט.

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שטיפלה באישום נגד פרי, הביעה סיפוק רב מהחלטת בית המשפט העליון. "טענותיו של פרי נטענו בעלמא", נמסר בתגובת הפרקליטות, "והתבססו על הצגה מלאכותית ומטעה של חומר הראיות. בית המשפט העליון הבהיר כי לא ניתן למצוא בראיות שהביא פרי את הדברים שלהם הוא טען. צר לנו שבאי כוחו של פרי העלו טענות שקריות ומכפישות כלפי הפרקליטות והמשטרה".

עו"ד שריג דמארי, שהוביל את ליווי החקירה מטעם הפרקליטות, מסר בתגובה: "הניסיונות הנואשים של ישראל פרי, שהושם במעצר כאשר נתפש בניסיון לברוח מישראל ולהתחמק מביצוע עונשו, לפתוח את התיק מחדש לאחר שגנב מאות מיליונים מאלפי קשישים חסרי ישע, לווה בהכפשות דמיוניות כלפיי וכלפי חבריי בפרקליטות במשטרה ובמס הכנסה. אני מברך על כך שבית המשפט העליון דחה באופן גורף את טענותיו הבלתי מבוססות של העבריין, מבלי להיזקק לתגובת הפרקליטות".