גוגל תובעת הממשל בארה"ב: הופלינו לרעה לעומת מיקרוסופט

ענקית האינטרנט: "הממשל הבטיח מכרז פתוח לאספקת שירותי ענן מחשוב עבור משרד הפנים במסגרת חוזה ל-5 שנים ששוויו 59 מיליון דולר - ונהג בחוסר שקיפות"

גוגל תובעת את הממשל האמריקני בטענה שהופלתה לרעה במכרז לאספקת שירותי ענן מחשוב עבור משרד הפנים במסגרת חוזה ל-5 שנים, ששוויו 59 מיליון דולר. בתביעה, שהוגשה ביום שישי האחרון, טוענת גוגל כי הממשל נהג בחוסר שקיפות ובאופן "שרירותי וקפריזי", כשנקבע שלמכרז יתקבלו רק הצעות המתאימות לחבילת השירותים העסקיים המקוונים של מיקרוסופט, Business Productivity Online Suite, הכוללים שרתי דואר, שיחות וידיאו ושיתוף מסמכים.

ענן מחשוב פרטי

בכך, פסל הממשל האמריקני את גוגל, מפעילת חבילת השירותים המקוונים Google Apps, מלהשתתף במכרז. תביעתה של גוגל, ענקית החיפוש המקוון, מעידה על מאמציה להתרחב לתחום התוכנה, בין השאר, באמצעות הצעת שירותיה למוסדות ממשלתיים וציבוריים.

לטענת גוגל, בניהולו של אריק שמידט, המהלך שנקט הממשל האמריקני עמד בניגוד ל"הבטחות שניתנו לנציגינו כי משרד הפנים יערוך מכרז פתוח ותחרותי עבור אספקת השירותים המדוברים".

גוגל טוענת כי תנאי המכרז לא אפשרו את השתתפותה, על אף שביולי שעבר הציגה החברה גרסה מיוחדת של חבילת שירותיה העסקיים המותאמת לדרישות אבטחת המידע של הממשל האמריקני. גרסה זו זכתה לקבל את "תקן אבטחת המידע הפדרלי", שמתיר לחברה לטפל במידע ממשלתי הנחשב לרגיש, אך לא כזה בעל סיווג סודי.

לפני כשנה זכתה גוגל להצלחה בתחום, כשעיריית לוס אנג'לס הודיעה כי תעביר את המוסדות העירוניים לשימוש ב-Google Apps, אולם בסופו של דבר לא יצאה ההחלטה לפועל לאחר שהמשטרה המקומית הודיעה כי עדיין קיים חשש לגבי רמת אבטחת המידע של חבילת השירותים.

לטענת גוגל, משרד הפנים דרש כי השירותים שיסופקו לו ינוהלו על-גבי ענן מחשוב פרטי, שימנע את האפשרות שמידע, שמקורו במשרד, יתערבב עם מידע של לקוחות אחרים של גוגל. מבחינת גוגל, משמעות הדבר היא בנייה של תשתית נפרדת עבור הממשל, דבר העומד בניגוד למודל העסקי של "הענן הציבורי", המשותף לכל לקוחותיה, ושמאפשר לה להוזיל את עלויות השירותים שהיא מציעה בשל התשתית המשותפת לכולם.