שטייניץ (שוב) נגד צה"ל: מגיש לראשונה את תקציב הביטחון

לאחר 62 שנה בהן הוגש התקציב ע"י משרד הביטחון - הוגש הבוקר התקציב ע"י האוצר ■ בכנסת בירכו שהחיינו ■ שטייניץ: "נגביר הפיקוח; צה"ל הוא לא מדינה בתוך מדינה"

שר האוצר יובל שטייניץ הגיש היום (ד') לראשונה בתולדות המדינה את תקציב הביטחון לכנסת. בטקס מיוחד שנערך היום במשכן אמר יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי מדובר ב"אירוע מיוחד שיכול להצביע על ביצור איתנותה של הכנסת; הגיע העת שבמדינתינו תקציב הביטחון יוגש לכנסת ע''י משרד האוצר האחראי על כל התקציב ולא ע"י מערכת הביטחון".

לדבריו, "המשטר הפרלמנטרי מחייב תיקון עיוות של שנים רבות, בהן תקציב הביטחון היה מוגש ע"י שר הביטחון ורב היה בו הנסתר על הגלוי". ריבלין סיים את דבריו במילים "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

שר האוצר שטייניץ עצמו אמר: "אנו מכירים בייחודיות בצרכים המיוחדים של המערכת הביטחון לרבות סודיות אבל טוב שאנו מדגישים את העובדה שיש כאן מדינה שיש בה צבא ולא צבא שבתוכה יש מדינה". שטייניץ הוסיף: "פעלתי שהפיקוח האוצרי על תקציב הביטחון יהיה זהה לאלו של שאר המשרדים. אנו עושים היום עוד צעד בכיוון".

שטייניץ טען כי ההכנה המשותפת של התקציב "לקתה בחסר" וכי "יש עוד מה לשפר" כשהוא מתחייב להגביר את הפיקוח על מערכת הביטחון בטענה כי "זה טוב לכולם - זה תורם לתפיסה לפיה צה"ל הוא חלק ממדינת ישראל. צה''ל שכזה הוא יעיל יותר לעומת נגד צה''ל כמדינה בתוך מדינה".