סוני Move - שדרוג מעולה לפלייסטיישן 3

לסוני לקח כמה שנים טובות להגיב על ההברקה של נינטנדו עם שלטי התנועה שלה ל-wii ה-Move בא לסגור את הפער הזה - שדרוג שמביא יכולות תנועה מצוינות

לסוני לקח כמה שנים טובות להגיב על ההברקה של נינטנדועם שלטי התנועה שלה ל-wii. המוצר האחרון שלה לפלייסטיישן 3 - ה-Move, בא לסגור את הפער הזה.

השלט החדש מציע למשתמשי הקונסולה של החברה ליהנות מיכולות של הפעלת משחקים באמצעות תנועות ידיים, בדומה לשיטת הפעלת המשחקים בקונסולות ה-wii. החברה מנסה להראות מחויבותה למוצר באמצעות עדכונים חינמיים דרך שירות האינטרנט שלה במכשיר, שמאפשר לשחק גם משחקים קיימים באמצעות תנועה.

איך זה עובד? ה-Move מורכב משני בקרים: שלט אחד בשם Move שמגיע עם מנורה קטנה וצבעונית המחוברת אליו וגם שלט שני בשם Navigation, הנועד לאפשר ניווט במשחקי פעולה וקווסטים. מעבר לזה, ניתן גם לחבר שלט Move נוסף, לדימוי של פעולות הדורשות שימוש בשני הידיים, כמו חץ וקשת.

מערכת ה-Move מורכבת גם ממצלמה, המזהה את תנועות השחקן באמצעות השלט והמנורה הממוקמת בקצה שלו. המצלמה מסוגלת לדעת את מיקום התנועה ביחס למיקומו של השחקן בחדר. למשל, כאשר גיימר משחק במשחק יריות והוא מתכופף בצורה אוטומטית כאשר יורים עליו, גם הדמות תתכופף במשחק. מה שמאפשר בסופו של דבר, לקבל חוויית משחק שלא מבוססת רק על לחיצה על כפתורים.

בדקנו את ה-Move על המשחק Sports Champions. מדובר בכותר שבא להדגים את מגוון היכולות של הבקר תנועה הזה, כאשר לפי שמו, אפשר להבין שמדובר בעצם באוסף של משחקי ספורט. ניתן למצוא כאן משחקי כדורעף חופים, חץ וקשת וטניס שולחן. בחלק ממשחקי הספורט רמת הריאלסטיות מאוד גבוהה. בטניס השולחן, למשל, תוכלו ממש לשלוט בתנועה של המטקה לפי התזוזה של כף היד שלכם.

בסוג ספורט אחר - פריזבי, תזרקו את הצלחת המעופפת באוויר, כאשר המרחק ייקבע לפי החוזק שתניפו את היד. הכיוון שאליה תעוף הצלחת יושפע מהכיוון של היד שלכם. בזכות חיישן התנועה שבשלט, המשחק ירגיש באיזו צורה אתם זורקים את הצלחת המעופפת.

Sports Champions לא מגיע רק עם משחקים ריאלסטיים, אלא גם עם קרבות גלדיאטורים, שהיו דווקא יותר אהובים עלינו. בעיקרון המשחקון הזה מיועד יותר למי שיש לו שני שלטי Move, כאשר שלט אחד מתפקד כחרב והשלט השני כמגן. הרעיון כאן הוא להילחם קרב חרבות מול יריב אחר, בעזרת תנועות שמדמות מכות של חרב. גם כאן, המערכת תדע לזהות מכות גבוהות ונמוכות ואתם תתחילו להזיע מהר מאוד.

בשורה התחתונה: ה-Move הוא שדרוג שמביא יכולות תנועה מצוינות לפלייסטיישן 3.

מחירים: ערכת Move הכוללת מצלמה ושלט - 390 שקל; שלט Move נוסף - 270 שקל; שלט Navigation נמכר בנפרד - 200 שקל; Sports Champions נמכר בנפרד - 180 שקל.

ציון: 9.5.

סוני פלייסטיישן
 סוני פלייסטיישן