בעקבות השימוע: נסגר התיק נגד אילן רג'ואן בעבירות מידע פנים

הסיבה לסגירת התיק היא "ספק סביר" שהתעורר באשר למודעות של רג'ואן על המידע שהיה מצוי בידי מגדל שוקי הון

בעקבות השימוע שנערך לאיש העסקים הירושלמי, אילן רג'ואן, החליטה בשבוע שעבר פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) לסגור את תיק החקירה נגדו בפרשת העברת מידע הפנים במגדל שוקי הון.

במכתב לבא-כוחו של רג'ואן, עו"ד אפרים אברמזון, נמסר כי הסיבה לסגירת התיק היא "ספק סביר שהתעורר באשר למודעות של רג'ואן על המידע שהיה מצוי בידי מגדל" - הצד השני לעסקה, וכי בנסיבות העניין "לא ניתן לראות בקרנות נאמנות של מגדל כמי שידעו או היו בסוד מידע הפנים שהיה מצוי בידיו של רג'ואן בעת ביצוע העסקה".

רג'ואן הוא בן למשפחת רג'ואן המפורסמת מירושלים, משפחה אמידה שעשתה את הונה מעסקי בנייה ונדל"ן. אביו, אלפרד, היה יבואן ובעלים של מפעל גדול לקפה באזור התעשייה עטרות. אחיו, גדי ז"ל, נרצח ב-2002 בפיגוע חבלני במפעל.

בתחילת 2009 העלתה חקירת רשות ניירות ערך חשד כי מידד דבש, שהיה אנליסט ומנהל במגדל שוקי הון, קיבל מידע פנים על מכירת השליטה בחברת הציבורית ת.א.ת תעשיות, והעביר מידע זה לרג'ואן, שהיה לקוח של מגדל שוקי הון.

בנוסף, נטען כי דבש פעל למכירת מניות החברה, שהוחזקו באמצעות קרנות נאמנות של מגדל שוקי הון, לרג'ואן בסך כ-670 אלף שקל, תוך שימוש במידע הפנים ותוך השאת רווחים לרג'ואן על חשבון מגדל.

דבש חשוד בעבירות של שימוש במידע פנים, תרמית בניירות ערך ומירמה והפרת אמונים בתאגיד.