עוצמה בוול סטריט

הצניחה המשמעותית של ה-VIX והתקדמות S&P תומכים בהמשך העליות לעבר 2011

למרות שניסה לאתגר את ההתנגדות שצוינה במסגרת טור זה, השוכנת ב-1,275, תל אביב 25 נשאר מתחתיה ולא שבר את הניתוח הטכני השבועי. נוצר אזור מסחר בין 1,257 ל-1,275 ,פלוס מינוס, (ואין משמעות להיפוך הספרות בסוף) שמאפיין את ההפוגה במגמת העליה של המדד.

הנקודה הקריטית להמשך היא 1,257. מדובר במפגש תמיכה המאגד לתוכו גם תמיכה אופקית, גם ממוצע נע וגם נקודת היפוך פראבולית (המבוססת על נתונים תוך יומיים). לפיכך, מהלך מתחת ל-1,257 אמור יהיה להתפתח לכדי מגמת ירידה משמעותית.

האינדיקטורים הטכניים ממשיכים להצביע על החלשות מגמת העליה וסיכוי לירידה, ולכן סביר ולא נראה עליות שערים בטווח הקצר. השאלה אם דשדוש או ירידה תקבל תשובה בהתאם למה שיקרה ב-1,257. מהלך מעל 1,282 (שכמובן יהיה גם מהלך מעל 1,275) ילמד על התחדשות מגמת העליה. סבירות נמוכה לטווח הקצר, נכון ליום רביעי סיום המסחר.

ה-VIX צונח

המסחר בוול סטריט ממשיך להתנהל באוירה חיובית, ואולי הנתון החשוב ביותר לציון מתוך נתוני המסחר של יום רביעי, הוא הצניחה המשמעותית של ה-VIX .

ה-VIX נמצא זה זמן רב במסלול של ירידה ותקרת התנגדות לוחצת אותו למטה. לאט חוזר ה-VIX לרמות הנורמה והדבר מהווה אולי אינדיקציה חיובית נוספת ל-2011.

ה-S&P 500 מתקדם, במקביל ובמתאם הפוך אל עבר אזור השיא הקודם 1,217-1,226. מהלך מעל 1,226 יעלה במידה רבה את הסיכויים למהלך עליה ארוך טווח בכלל ול-2011 חיובית (כולה או חלקה אם יהיה תיקון בדרך) בפרט. האינדיקטורים הטכניים מלמדים עדיין על אפשרות לתיקון למטה בניגוד למה שמראה על הגרף. במסחר נותנים עדיפות לגרף ואת המשמעות של האינדיקטורים מתרגמים לערנות בהגנה על התיק. ניתן למקם אותה מתחת ל-1,182 (S&P500).

מדד התחבורה פורח

עוד סימן חיובי לשווקים הוא העליה של מדד הדאו-תחבורה מעל 4,800. תחבורה, כמו סמיקונדקטורס, מהווה אינדיקציה לפעילות הכלכלית וכבר על פי תיאוריית דאו הקלאסית אנחנו יודעים שעליה של מדד התחבורה ביחד עם עליית מדד המניות הכללי מהווה סימן חיובי ביותר.