אקוניס: אם הבנקים לא יתנו ריבית על העו"ש - נחייבם בחקיקה

יו"ר ועדת הכלכלה בפניה לחזקיהו: "לא נראה כי הבנקים מתכוונים לעמוד בהסדר והם אינם נרתמים ליישומו במועד קרוב. בשל כך, נראה כי לא יהיה מנוס מלקדם את הצעת החוק"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, מאיים לחוקק חוק שיחייב את הבנקים להעניק ריבית על זכות בחשבון העו"ש אם הבנקים לא יאמצו הסדר שכזה מרצונם. הבוקר שיגר אקוניס מכתב למפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, ובו הביע את אי שביעות רצונו מהתנהלותם של הבנקים בכל הנוגע להסדר קיזוז הריבית.

לפני כמה חודשים הגיש אקוניס, יחד עם יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ועם ח"כ ציון פיניאן (ליכוד) את הצעת חוק "הריבית ההפוכה" שמטרתו לחייב את הבנקים לשלם ריבית על סכומים הנצברים בחשבון העובר ושב של לקוחותיהם.

בחודש מאי הגיעו אקוניס, גפני ופיניאן להסדר עם בנק הפועלים ועם חזקיהו, במסגרתו ייזקפו לטובת הלקוחות המצויים ביתרת חובה בחשבונות העו"ש גם הימים שבהם החשבונות היו ביתרת זכות, והיתרה יקוזזו באותו שיעור הריבית. משמעות ההסדר היא כי תשלומי האוברדרפט של הלקוחות לבנקים יקטנו באופן משמעותי. בתמורה לכך שהבנקים יישמו את ההסדר, הסכימו חברי הכנסת להקפיא את קידום הליכי החקיקה עד לסוף שנת 2010.

"אנו עומדים על סף סיום שנת 2010 ולא נראה כי הבנקים מתכוונים לעמוד בהסדר והם אינם נרתמים ליישומו במועד קרוב", כתב הבוקר אקוניס לחזקיהו. "בשל כך, נראה כי לא יהיה מנוס מלקדם את הצעת החוק".

אקוניס הוסיף כי בדעתו לקבוע בימים הקרובים תאריך לדיון קרוב בוועדת הכלכלה בנושא זה אשר לו, כאמור, השפעות רחבות היקף על ציבור הצרכנים בישראל.