עבאדי בויאנג'ו וזקן - במועמדים הסופיים למפקח על הבנקים

המפקח היוצא, רוני חזקיהו, צפוי לסיים את תפקידו בסוף השנה, והואיל ונדרשת חפיפה ארוכה לתפקיד - מעוניינים בבנק ישראל לסיים את בחירת המועמד בהקדם

ועדת האיתור לתפקיד המפקח על הבנקים, בראשותו של המשנה לנגיד פרופ' צבי אקשטיין, צפויה להגיש השבוע לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, רשימה של שלושה מועמדים סופיים, על מנת שייבחר את המפקח הבא. על פי הערכות, שניים מתוך השלושה יהיו מיכל עבאדי בויאנג'ו, ה-CFO של הבנק הבינלאומי, וסגן המפקח על הבנקים, דודו זקן. מבנק ישראל נמסר: "ועדת האיתור עדיין לא גיבשה החלטה לגבי המועמדים שיומלצו לנגיד".

השם השלישי שישלים את הרשימה עדיין לא נקבע, והוועדה תקיים ישיבה נוספת על מנת להכריע בכך. ייתכן שזה יהיה המנכ"ל הקודם של בנק ירושלים, אבי בזורה, אם כי נסיבות עזיבתו את בנק ירושלים בטרם עת מעיבות על מועמדותו. מועמד אחר הוא זאב גוטמן, המשנה למנכ"ל ומנהל הסיכונים הראשי של הבנק הבינלאומי, לשעבר ראש אגף ניהול פיננסי בבנק.

המפקח היוצא, רוני חזקיהו, צפוי לסיים את תפקידו בסוף השנה, והואיל ונדרשת חפיפה ארוכה לתפקיד - מעוניינים בבנק ישראל לסיים את בחירת המועמד בהקדם. הבחירה תהיה של פישר, שיצטרך להחליט באופן עקרוני האם הוא מעדיף מועמד חיצוני או פנימי. עד עתה נראה היה כי פישר מעדיף מועמד חיצוני, לאור הניסיון המוצלח שהיה לו עם חזקיהו, ושאיפתו להכניס לפיקוח על הבנקים דם חדש.

עבאדי בויאנג'ו (43) היא סמנכ"ל בבינלאומי מ-2006. לפני כן הייתה סמנכ"ל לקופות חולים במשרד הבריאות ויו"ר נכסים מ.י במשרד האוצר. זקן (46) הוא הבכיר בסגניו של חזקיהו. יש הסבורים כי על זקן, ככל שהוא מוכשר, לצבור עוד ניסיון ולהתמודד מעמדת יתרון בסיבוב הבא.