יורו אוברסיז זינקה 28%: אסיה פיתוח נכנסת כבעלת עניין

אסיה פיתוח החליטה לרכוש כ-13% מהשלד ■ המסחר במניה התחדש היום - יצאה מרשימת השימור ■ אסיה פיתוח וייני ינסו להכניס לשלד פעילות בתחום חיפושי הנפט והגז, או הביומד

המסחר במניית השלד הבורסאייורו אוברסיז ריכז היום עניין, עם זינוק של 28.4% שנרשם בערכה, והעלה את שווי השוק של החברה ל-11 מיליון שקל, במחזור מסחר גדול מהממוצע שהגיע ל-2.5 מיליון שקל. העניין שרשמה המניה נרשם לאור הוצאתה מרשימת השימור של הבורסה וכניסתה לרשימת המסחר הראשית החל מהיום.

במגמה החיובית של היום תמכה חברת אסיה פיתוח שבשליטת דני מור ואילון ברוך, שהחליטה לרכוש כ-13% ממניות השלד (כ-1.4 מיליון מניות), לפי שווי מניה של 1.1 שקל - גבוה ב-38% ממחיר המניה הבוקר, ובהשקעה כוללת של כ-1.5 מיליון שקל.

אסיה פיתוח מנהלת משא ומתן עם ירון ייני, המחזיק יחד עם מספר משקיעים נוספים בשליטה בשלד, למציאת פעילות פרטית אותה ימזגו לתוך השלד.

נראה כי גם במקרה הנוכחי, כמו במקרים קודמים, אסיה פיתוח תנסה להכניס לשלד פעילות בתחום חיפושי הנפט והגז, או הביומד.

אסיה פיתוח, המנוהלת על ידי כפיר זילברמן, החלה כבר בתחילת אוגוסט בשיתוף פעולה עם ירון ייני, המחזיק במספר שלדים בורסאיים, כשנכנסה לגרעין השליטה בשלד הבורסאי שלדיאלי.

נזכיר כי בשבוע שעבר מניית יורו אוברסיז בלטה לשלילה, על רקע הודעתה כי מסמך עקרונות עליו חתמה עם חברת חיפושי הנפט גינקו, להעברת פעילות החיפושים של גינקו לשלד הבורסאי תמורת הקצאת מניות, לא ייצא אל הפועל. את שבוע המסחר הקודם סיכמה המניה בירידה של כ-28%.