המשטרה תיקנה כתב אישום בגלל היעדר משקל מתאים לסמים

משטרת רחובות נאלצה לתקן כתב אישום שהגישה נגד חשוד בהחזקת כחצי ק"ג מריחואנה, וזאת לאחר שהתברר בביהמ"ש כי השוטרים שקלו את הסם במזללת "סמי בורקס" בעיר

‎‎הסיפור הבא נראה כאילו לקוח מסרט בורקס, אבל הוא לגמרי מהחיים: המשטרה נאלצה לתקן כתב אישום שהגישה נגד חשוד בהחזקת כחצי ק"ג מריחואנה, וזאת לאחר שהתברר בבית המשפט כי השוטרים שקלו את הסם במזללת "סמי בורקס" ברחובות.

בשבוע שעבר אישר בית המשפט ברחובות עסקה, שבמסגרתה התחייב החשוד, בן 33, לתת 180 שעות למען הציבור, על החזקת 13 גרם מריחואנה בלבד, ללא הרשעה.

‏בדיונים שהתקיימו בבית המשפט התברר כי במשטרת רחובות לא היה משקל אלקטרוני לשקילת יותר מ-100 גרם סמים, ולכן השוטרים נאלצו לשקול את הסמים במשקל האלקטרוני של דוכן הבורקסים הסמוך לתחנה.

‏לטענת השוטרים, הם תפסו אצל החשוד סמים בכמות מסחרית של כחצי ק"ג, ועל כך הוא עלול היה להישלח לכמה שנות מאסר. כמו כן נתפסו אצלו 13 גרם נוספים, לשימושו האישי.

אלא שבמשטרה יש נוהל נוקשה ביחס לטיפול בסם, והוא כולל רישום מדויק, שקילה במשקל אלקטרוני ועוד. כל סטייה מהנוהל עלולה להתפרש כפגיעה בראיה ועשויה לשמש קלף בידי הנאשם. כך נהגו פרקליטיו של החשוד.

‏העובדה המביכה, שבמשטרה אין משקל אלקטרוני מתאים, נחשפה כאשר עורכי הדין ביקשו לדעת איך שקלו את הסמים. אז הפתיע השוטר והסביר כי סמים במשקל חריג הם שוקלים בחנות "סמי בורקס" הסמוכה לתחנה: "אחרי ששוקלים את הקרטון עם הבלש עצמו שולחים ושוקלים בסמי בורקס, שם יש משקל גדול".

עוד הוסיף השוטר: "בתחנה לא היה משקל לכמויות כאלה. אני לא זוכר אם בתקופה הזאת קיבלנו את המשקל ששוקל כמויות מעל 100 גרם".

‏במצב דברים זה הבינו במשטרה שעדיף להתקפל - ותיקנו את האישום מ-447 גרם מריחואנה ל-13 גרם בלבד. ‏‎‎‏