אפריקה ממשיכה לעשות סדר: רוצה למחוק את נגב מהמסחר

הצעת רכש של אפריקה תעשיות לכ-25% ממניות נגב קרמיקה ב-18.32 שקל בתמורה לכ-61 מ' ש' ■ "אין טעם בהחזקה של חברה ציבורית שתהיה כפופה לחברה ציבורית אחרת"

לב לבייב ממשיך לעשות סדר במבנה הפנימי של אפריקה ישראל. והפעם זו אפריקה תעשיות שמפרסמת הצעת רכש מלאה ליתרת מניות נגב קרמיקה . באפריקה תעשיות אומרים כי "הואיל והיא חברה ציבורית והואיל שנגב קרמיקה היא חברה ציבורית גם, אין טעם בהחזקה של חברה ציבורית שתהיה כפופה לחברה ציבורית אחרת. מה גם, שהיקף המסחר בנגב קרמיקה מצומצם עד מאד וכמעט לא קיים".

אפריקה תעשיות המוחזקת ב-76% ע"י אפריקה פרסמה היום מפרט של הצעת רכש מלאה לכל המניות של נגב קרמיקה שאינן בידה (25.28%) לפי מחיר של 18.32 שקל. המחיר דומה לרמה בה פתחה היום מניית החברה את המסחר בבורסה, כך שהתמורה הכוללת המוצעת בגין מלוא המניות המוצעות לרכישה הינה בסך של עד כ-61 מיליון שקל. המועד הסופי למסירת הודעות הקיבול הוא ה-30 בנובמבר.

אפריקה תעשיות הגישה הצעת רכש מלאה לכל המניות שאינן בידה, אך תוקפה אינו מותנה ברכישת מלוא המניות המוצעות לרכישה והחברה מפרטת את אופן התנהלותה במידה וההענות להצעת הרכש תהיה חלקית.

נציין כי נגב קרמיקה העוסקת בייצור אריחי קרמיקה ובשיווק כלים סניטריים נסחרת לפי שווי של כ-228 מיליון שקל לאחר שב-12 החודשים האחרונים זינקה ביותר מ-100%, מתחילת השנה הנוכחית זינקה בכ-85% ובחודש האחרון הוסיפה לערכה כ-13%.

בעקבות הצעת הרכש מבהירים באפריקה תעשיות כי מחיר הצעת הרכש:

- גבוה ב-43% מהמחיר הממוצע של המניה ב-12 החודשים

- גבוה ב- 18% מהמחיר הממוצע של המניה ב- 3 החודשים האחרונים

- גבוה ב- 6% מהמחיר הממוצע של המניה בחודש האחרון