גייתנר מחמיא להודו: "מפגינה דינמיות כלכלית"

גייתנר במאמר אורח ביומון ההודי "הינדוסטאן טיימס": "הודו מפגינה דינמיות שיכולה ללוות צמיחה בהובלת צריכה מקומית ביחד עם גמישות במשטר החליפין של המטבע שלה"

שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר חושב שהודו מפגינה "דינמיות כלכלית" שנובעת מעידוד צמיחה מקומית ביחד עם מטבע גמיש. עם זאת, גייתנר חוזר על קריאתו ל"כלכלות מפתח מתעוררות" לעבור למשטרי חליפין מבוססי שוק.

מדינות מתפתחות מהירות-צמיחה צריכות לצמצם את תלותן ביצוא כדי לסייע לכלכלה העולמית להתחזק, כתב גייתנר במאמר אורח ביומון ההודי "הינדוסטאן טיימס". אך יחסו של גייתנר לסין ולהודו שונה. לסין הוא קורא לעודד את הצריכה המקומית ולאפשר למטבע שלה להתחזק, ואילו במאמרו הוא משבח את הודו על יוזמתה להסתגל למתכונת החדשה של הכלכלה העולמית.

"הודו עומדת באתגר הזה, ומפגינה דינמיות שיכולה ללוות צמיחה בהובלת צריכה מקומית ביחד עם גמישות במשטר החליפין של המטבע שלה", כתב גייתנר. הוא הגיע אתמול לניו דלהי כדי להצטרף לנשיא ברק אובמה המבקר כעת במדינה זו, אחרי שהשתתף בכינוס שרי האוצר של ארגון שיתוף הפעולה האסיאני-פאסיפי, APEC.

גייתנר דחף את מדינות G20 להתחייב שהן יימנעו מפיחותים תחרותיים של המטבעות שלהן ויפעלו לריסון עודפי הסחר או גירעונות הסחר שלהן. ההודעה שנוסחה בחודש שעבר בכינוס שרי האוצר של המדינות הללו תהיה כנראה מוקד דיוני פסגת מנהיגי G20 בסוף שבוע זה בסיאול בירת דרום קוריאה.

הפסגה הזו מתקיימת כאשר מדינות ברחבי העולם שוקלות את ההשלכות של החלטת הפדרל ריזרב האמריקני מיום ד' שעבר להזרים עוד 600 מיליארד דולר למערכת הפיננסית במאמץ להצית צמיחה מואצת יותר בארה"ב. שר האוצר הגרמני וולפגנג שוובלה אמר ביום ו' שעבר שהפד "חסר ישע" ושהמהלך שלו לא יעודד צמיחה. דוברים סינים אמרו שהם יעקבו אחרי השלכות מדיניות הפד על הצמיחה והאמון העולמיים.