ביהמ"ש דחה את ניסיון ההשתלטות על סלע קפיטל נדל"ן

‎‎קבע כי אספן נקטה "מנגנון של הסדר נושים לשם הצעת רכש כופה, וכזאת לא ניתן לעשות"‏

‎‎לאחר יותר מחודשיים של חוסר ודאות יכולים יזמי קרן הריט סלע קפיטל נדל"ן לנשום לרווחה. אתמול (א') החליט בית המשפט המחוזי בתל-אביב לדחות את בקשתה של חברת אספן להשתלטות על סלע קפיטל באמצעות בית המשפט. ‏

אספן, הפועלת גם היא בתחום הנדל"ן ונמצאת בשליטת רוני צארום, הגישה בסוף אוגוסט בקשה לבית המשפט לאשר הסדר, שבמסגרתו תרכוש את כל מניות סלע קפיטל בהשקעה של כ-160 מיליון שקל.

בית המשפט קבע כי אספן נקטה "מנגנון של הסדר נושים לשם הצעת רכש כופה, וכזאת לא ניתן לעשות - לכן דין הבקשה להידחות".

‏נוסף לכך ציין השופט איתן אורנשטיין כי גם במקרה שבו אספן היתה עונה על התנאים המאפשרים לבצע את הצעת הרכש - ההסדר שהיא הציעה "פגום, מצוי בחסר ובמידה שאין מקום להביאו לדיון באסיפה".

באספן אמרו היום (ב'): "הופתענו מאוד מהחלטת בית המשפט, בעיקר לנוכח העובדה שבקשתנו זכתה לתמיכה מצד רשות ניערות ערך, ונתמכה גם על-ידי חוות-דעת משפטית של פרופ' שרון חנס, שהנו אחד המומחים המוערכים בישראל בתחום דיני החברות. בכוונת החברה לבחון ולשקול את החלופות המשפטיות העומדות בפניה, לרבות ערעור לבית המשפט העליון".

‏סלע קפיטל הוקמה ב-2007 על-ידי שמואל סלבין (לשעבר מנכ"ל משרד האוצר) ושותפו אלי בן-חמו. סלע פועלת כקרן ריט המנהלת נדל"ן מניב ללא בעל מניות דומיננטי, ונסחרת בבורסה לפי שווי של 165 מיליון שקל.

‏סלבין אמר היום כי "מדובר בניסיון צורם של אספן לגניבת חברה ציבורית. אני מתפלא על המשקיעים המוסדיים שלא פעלו כנדרש והתקוממו על מהלך זה. אני תמה מאיזה כיס ייצאו 100 אלף השקלים שנדרשת אספן לשלם (כהוצאות משפט שהיא נדרשת כעת לשלם לסלע קפיטל - א.ל), אשר יכלו להיוותר בקופת המשקיעים אלמלא הוביל מנכ"ל אספן, אילן גיפמן, מהלך שתוצאותיו היו ידועות מראש". ‏‎‎‏

את סלע קפיטל ייצגו בביהמ"ש המחוזי עורכי הדין מיה ליקוורניק, ישראל פפר, טלי מנשה, לירן בר-שלום ואדם שפירא ממשרד מיתר ליקוורניק גבע & לשם ברנדויין ושות'.