היקף המכירות של מכשירי TABLET מרקיע שחקים

סטודנט יכול לרכוש פרק אחד במחיר נמוך במקום ספר יקר

חברת גרטנר פרסמה לאחרונה תחזיות המצביעות כי היקף המכירות של מכשירי TABLET (קינדל, iPAD ואחרים) יגיעו בתוך שלוש שנים ל 208 מיליון יחידות ברמה הגלובאלית. בשנה הקרובה, 2011, יגיעו המכירות להיקף כ 55 מיליון יחידות, מה שמהווה גידול של 181% לעומת השנה הנוכחית.

בגרטנר מעריכים כי מאחר שמחירי הטבלט יורדים מתחת לרף 300 דולר (הקינדל נמכר כבר ב 149 דולר) צפויה פגיעה במחשבי המיני לפטופ. קודם לכן העניקה חברת גרטנר ציון גבוה במיוחד למחשב הטבלט NOOK שפותח על ידי רשת הספרים הגדולה בעולם בארנס אנד נובל.

מקור אחר פרסם בשבוע שעבר כי מכשירי הטבלט חודרים היטב לאוניברסיטאות ומכללות. סטודנטים באוניברסיטת סטון הול שבניו ג'רסי, וכן במוסדות לימוד אקדמיים אחרים, משתמשים באפליקציה חינמית במכשירי iPAD שלהם כדי לרכוש ולקרוא פרקים הרלבנטיים לתחומי הלימוד שלהם בספרי עיון יקרים. כך לדוגמא,יכולים הסטודנטים לרכוש פרק מתוך ספר ביולוגיה פופולארי שנכתב על ידי פיטר רייבן,במחיר של 3.5 דולר, בעוד שמחיר הספר המלא הוא 150 דולר.

פרשנות העורך: הקונספט השיווקי העומד מאחורי היכולת לרכוש פרקים נבחרים של ספרי עיון ולימוד יקרים, ייתן תנופה של ממש למכשירי הטבלט, אשר ניתן באמצעותם להוריד תכנים אלה. זמינות התכנים המבוקשים, והמחיר הסביר של רכישתם, עשויים מחד לשפר משמעותית את ההכנסות של הוצאות הספרים והמחברים, ומאידך לגרום ל 'ייבוש' מסוים של הספריות באוניברסיטאות והמכללות.