חוזרים לפיננסים

מספר התרחישים החיוביים ביחס לכלכלת ארה"ב גדל - זה הזמן למניות "כלכלה קלאסיות"

ת"א- 25 המשיך להיסחר בתוך הרצועה אליה התייחסתי בשבועות האחרונים ולכן טכנית, אין מה להרחיב כרגע לגביו. אסתפק לפיכך בהעלאתה של מחשבה שמתחילה להתפתח אצלי, מחשבה שאין לה בינתיים גיבוי על הגרפים, אבל יש לה זכות קיום במסגרת עולם קבלת ההחלטות שמעבר להם, עיין ערך "ברבור שחור".

המחשבה היא על פוזיציית שורט ארוכת טווח על השוק הישראלי. דמיינו לרגע שיש מדינה מאוימת ביטחונית, שמחירי הנדל"ן שם בשמיים עם מרכיב גבוה של התנהגות עדר ורכישות ספקולטיביות שהוזנו על ידי ריבית נמוכה, שהמשקיעים שם אחוזים בקדחת השקעות במניות נפט ושמדדי המניות שלה בשיא, ביחס הפוך לפופולאריות שלה בעולם. מה הייתם חושבים על השקעה במדינה הזו?

לא צריך לכעוס על השאלה הזו או לראות בה עניין של פטריוטיות (אני מקדים את הטוקבקים...) ולא צריך לענות עליה מייד ובשליפה. אבל, יכול להיות שכדאי להזיז קצת השקעות מהשוק המקומי לכיוון שווקים אחרים אם לא עשיתם זאת עד היום.

C חזרה להיות מעניינת

ואם כבר במחשבות כלליות אנחנו עוסקים היום, יותר ויותר אני שומע על התובנה לפיה השוק האמריקאי הוא אחד המקומות להיות בו בשנה הקרובה ואפילו במניות סקטור הפיננסים ה"מושמצות".

גדל מספרם של נותני התרחישים החיוביים ביחס לכלכלה האמריקאית ומכאן נגזרת גם התיזה להשקיע במניות "כלכלה קלאסיות" כמו מניות בנקים. בניגוד לתרחיש דובי ביחס לתל אביב 25 שאינו נתמך כרגע על ידי הגרפים, הגרפים של מדדי ניו יורק תומכים בתחושה החיובית ולכן כדאי להתחיל לחשוב גם על השקעה במניות הבנקים.

את המחקר הטכני למניות פיננסיים מתחילים ב-XLF , ה-ETF שעוקבת אחרי מניות הסקטור הכלולות במדד ה-S&P500 . המהלך שלה מעל 15 דולר והתמיכה מעל 15 דולר הם סימן שורי לפחות לטווח הקצר. ניכרים גם סימני התחזקות ראשוניים ביחס ל-S&P500. מכיוון שלפיננסים משקל משמעותי במדד, מדובר באינדיקציה חיובית גם למדד. לקניון המניות הכנסתי השבוע את סיטיגרופ - C . זה נעשה על בסיס ניתוח טכני בלבד ובעיקר על בסיס הפריצה כלפי מעלה של ההתנגדות ב-4.3 דולר והתמיכה מעל השער הזה. סביר שנראה עוד מניות פיננסיות בתיק בעתיד הנראה לעין.