הדולר שב להתחזק: היציג טיפס ב-0.5% ל-3.658 שקלים

המטבע האירופי נחלש בשיעור מזערי של 0.05% לשער של 5.01 ש' ■ הדולר רושם התחזקות של 0.1% מול המטבע היפני ■ חשש לאינפלציה בסין

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום בתנודות קלות בלבד כשהשקל נסחר במגמה מעורבת מול המטבעות המובילים.

הדולר שהחל את היום בהיחלשות התחזק בשיעור של 0.5% לשער יציג של 3.658 שקל. האירו לעומתו דווקא נחלש בשיעור של 0.05% לשער של 5.01 שקל.

האירו מוסיף להיחלש מול הדולר ומאבד כ-0.7% מערכו , כששער החליפין עומד על 1.368 דולר לאירו. נזכיר כי בשבוע האחרון איבד המטבע האירופי 3% מערכו על רקע הזינוק שנרשם בעלויות גיוסי החוב של מדינות ה-PIGS (פורטוגל, אירלנד, יוון וספרד).

המטבע היפני משנה מגמה ומתחיל להיחלש מול הדולר. הדולר מתחזק קלות בשיעור של 0.1% מול הין ומתייצב לשער של 82.365 ין לדולר. עוד במזרח, מדד המחירים לצרכן הסיני זינק באוקטובר ב-4.4% כשהוא מתודלק בעלייה חדה של מעל 10% במחירי המזון, זאת לעומת עלייה של 3.6% בספטמבר. אנליסטים ציפו לעלייה של 4% במדד המחירים הסיני. המדד הגבוה "מחזיר לחיים" את חששות המשקיעים מפני העלאות ריבית במדינת הענק על מנת לצנן את האינפלציה המשתוללת.

כלכלני גולדמן זאקס פרסמו היום סקירה על שוק המטבעות העולמי, ובתוכה גם תחזית בנוגע להתנהגות השקל הישראלי. ב-GS חוזרים על תחזיתם מפני כחודש, ומעריכים שהשקל ימשיך להתחזק ויטפס לרמה של 3.3 שקלים לדולר בתוך 6 חודשים ו-3.25 שקלים לדולר בתוך שנה. הסיבות: בנק ישראל ימתן בהדרגתיות את עוצמת ההתערבות שלו בשוק, שכן מצב המשק הישראלי ובעיקר היצוא טוב בהרבה לעומת שיא המשבר לפני כשנה וחצי-שנתיים. זאת ועוד, פערי הריביות מול הארה"ב ילכו ויתרחבו כתוצאה מהמשך העלאות ריבית מדודות על ידי סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל.

מרים שיינבלום, מנהלת זירת המסחר בקבוצת פריקו המתמחה בניהול סיכונים פיננסיים, מסרה ל"גלובס" כי "רמת 3.65 שקלים לדולר היא רמת התנגדות ברורה שנוצרה בעקבות הגנות רבות שרכשו חברות במשק שרמת 3.65 שקלים לדולר היא רמת המטרה שלהן. התחזקות הדולר בשבוע האחרון, מהווה הזדמנות ליצואנים לבצע הגנות מול הדולר שצפוי בטווח הארוך להיחלש מול סל המטבעות".