אמישראגז ואלקטרה זכו במכרז חלוקת גז בדרום ב-100 מ' ש'

במשרד התשתיות אומרים כי מדובר במכרז מורכב אשר זכה להתעניינות רבה מצד גופים משמעותיים בענף ומוערך בלמעלה מ-100 מיליון שקל

ועדת המכרזים ברשות הגז הטבעי במשרד התשתיות הלאומיות בחרה בזוכה במכרז החלוקה של הגז הטבעי באזור הדרום.

מדובר במכרז להקמתה והפעלתה של רשת חלוקת גז טבעי באזור הדרום (אשדוד - אשקלון - קריית גת - קריית מלאכי - שדרות). במשרד התשתיות אומרים כי מדובר במכרז מורכב אשר זכה להתעניינות רבה מצד גופים משמעותיים בענף ומוערך בלמעלה מ-100 מיליון שקל.

במכרז זכתה חברת גז טבעי דרום, הנמצאת בבעלות אמישראגז, אלקו התקנות (חברה בת של אלקטרה) וחמו-אהרון. חברת ד.א. שפלה חלוקת גז טבעי, הנמצאת בין היתר בבעלות דור אלון, דורגה במקום השני ונבחרה כזוכה חליפי.

ברשות הגז הטבעי במשרד התשתיות הלאומיות מדגישים, כי שינוי מהפכני צפוי למשק האנרגיה הישראלי בשנים הקרובות בו צרכנים תעשייתיים שונים יסבו את מערכותיהם לצריכת גז טבעי, כתחליף לדלקים הקיימים. רשות הגז הטבעי תעמיד לרשות המעוניינים ייעוץ כלכלי אשר יבחן את העלויות הכרוכות בתהליך ההסבה.

בכנס שנערך בשבוע שעבר בבית התאחדות התעשיינים אמר ד"ר עוזי לנדאו, שר התשתיות הלאומיות כי המשרד מוביל מהפכה בתחום הגז הטבעי, ופועל להקמת תשתיות נרחבות להובלת הגז וחלוקתו לאזורי התעשייה ברחבי הארץ, ובו בזמן גם להסברת יתרונותיו הרבים. זאת על מנת לעודד את הטמעתו בקרב המפעלים.

עוד ציין השר כי קצב השימוש בגז בתעשייה ילך ויגבר בהדרגה בשנים הקרובות. מעבר התעשייה לגז טבעי יפחית משמעותית את זיהום האוויר שנגרם על-ידי מפעלי התעשייה, ויוזיל עבורם את עלויות הדלקים.