גייתנר מצפה להארכת הקלות המס לאמריקנים בקרוב

שיעורי המס שישלמו מרבית האמריקנים צפויים לעלות בינואר 2011, אלא אם המחוקקים יצביעו על הארכת הטבות המס אותם העביר לראשונה ממשלו של הנשיא ג'ורג' בוש

שר האוצר האמריקני, גייתנר מצפה להארכת הקלות המס בקרוב, הקלות המס צפויות להסתיים בסוף השנה. לדבריו הבית הלבן והקונגרס צפויים להגיע לעסקה בעניין זה בקרוב. "זה מאד חשוב שהקונגרס יפעל בעניין זה עוד לפני שחבריו עוזבים את העיר לחופשה". את הדברים אמר שר האוצר בכנס בוושינגטון אשר בו השתתפו מבכירי המנכ"לים בארה"ב.

שיעורי המס שישלמו מרבית האמריקנים צפויים לעלות בינואר 2011, אלא אם המחוקקים יצביעו על הארכת הטבות המס אותם העביר לראשונה ממשלו של הנשיא ג'ורג' בוש. כלכלנים רבים טוענים כי ההתאוששות הכלכלית עלולה להיפגע אם יאפשרו לשיעורי המס לעלות.

ההתלבטות בין הבית הלבן לבים הקונגרס בו לאחרונה עברה השליטה ברוב לידי הרפובליקנים, הינה האם להפוך את הטבת המס לקבועה בעבור כל האמריקנים או לאפשר עלייה בשיעורי המס לעשירים. על כך אמר הערב גייתנר לפני צאתו מהכנס לפגישה עם הרפובליקנים, בה ידונו על האפשרות להותרת הטבות המס לכול האמריקנים אך רק באופן זמני "זו לא צריכה להיות בעיה כל כך מורכבת לפיתרון".

עם מציאת הפיתרון לבעיית המסוי, אמר גייתנר כי הבית הלבן יעבוד עם הקונגרס על העברת צעדים לטווח הקצר אשר יעזרו לחברות האמריקניות לצמוח ולהגדיל את היצוא. "האתגר הבסיסי שלנו הוא כיצד לבנות אמריקה תחרותית יותר". כאשר על הקשר החלש של הממשל למנהיגות העסקית בארה"ב אמר גייתנר כי זה גורם לנזק רב וכי "זה חשוב לנו לעבוד קשה מאד על מנת לשפר זאת".