מכה ל-MTS: נתניהו יעביר הרכבת הקלה לנת"ע

ראש הממשלה החליט לאמץ את ההצעה של האוצר והתחבורה ולהעבירה לאישור הממשלה ■ לנוסח ההצעה יוכנסו מספר שינוים שיאפשרו את זירוז הפרויקט והסרת חסמי ביורוקרטיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לאמץ את ההצעה להעביר את ביצוע פרויקט הרכבת הקלה בת"א לידי חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים). בדיון שנערך הערב (ד') בלשכתו של נתניהו, בהשתתפות שרי האוצר והתחבורה, מנכ"ל משרד רה"מ אייל גבאי, וצמרת האוצר, הוחלט לקדם את הלאמת פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה ולקבל עקרונית את הצעת הצעת האוצר והתחבורה ולהעבירה לאישור הממשלה.

יחד עם זאת, סוכם כי לנוסח ההצעה יוכנסו מספר שינוים שיאפשרו את זירוז הפרויקט והסרת חסמים ביורוקרטיים. על השינויים יוחלט בימים הקרובים ולאחר מכן תתבקש הממשלה לאשר סופית את התוכנית. MTS, נזכיר, נמצאת בבוררות עם המדינה בעקבות ביטול הסכם הזיכיון ע"י המדינה באוגוסט האחרון.

ההחלטה מרחיקה עוד יותר את סיכויי קבוצת MTS לבצע את הפרויקט במתכונת BOT. חברת MTS, שבה שותפות אפריקה ישראל, סימנס, אגד, חברה סינית וחברה פורטוגזית, היא זכיינית הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. החברה פנתה שלשום לראש הממשלה בניסיון לעצור ברגע האחרון את הלאמת הפרויקט בטענה כי ביצוע הפרויקט על-ידי MTS יכול להתחיל מיידית, להסתיים בפרק זמן קצר בהרבה מכל חלופה אחרת, להיות זול בהרבה ולגרום מפגעים קטנים משמעותית מהחלופה התקציבית.