המשטרה עצרה "חפרפרת" בצוות חקירת קופ"ח מאוחדת

היחידה הארצית לחקירות הונאה עצרה הבוקר עובד בכיר בקופ"ח מאוחדת ואיש רשות המסים ששימש כחוקר במע"מ ■ החשד: שיבש את החקירה מיומה הראשון תמורת שוחד

יומיים בלבד לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה כנגד קופת-חולים מאוחדת, המגלה שורה של אי-סדרים חמורים בפעילות הקופה - מתברר היום (ד') כי על-פי החשד בכירים בקופה פעלו בדרכים שונות על מנת למנוע את פרסום הדו"ח ולשבש את הליכי החקירה, ככל הנראה תמורת שוחד.

מהיחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל נמסר ל"גלובס" כי במסגרת חקירת "משפחה מאוחדת" נעצרו הבוקר עובד בכיר בקופת-חולים מאוחדת, מאזור ירושלים של הקופה, בחשד למעורבות בפרשה; וכן איש רשות המסים המשמש כחוקר במע"מ, שהיה חלק מצוות החקירה המשותף שהוקם על-ידי רשות המסים והמשטרה. החוקר שנעצר היה מעורב פעיל בחקירה לכל אורכה ועל-פי החשד שיבש את החקירה.

חשדם של אנשי צוות החקירה התעורר כאשר כבר מהיום הראשון התגלה כי במקרים רבים, כאשר הגיעו החוקרים לחקור בכיר כלשהו בקופה - זה לא היה בבית או הספיק להעלים חומרים. לפיכך נפתח ביחידה ערוץ נוסף על מנת לאתר מהיכן מקבלים בכירי הקופה את ה"טיפים" המסייעים להם לשבש את הליכי החקירה.

כשהתחזק החשד, נבדקה גם האפשרות כי חברים בצוות החקירה משתפים פעולה עם הנחקרים. נזכיר כי 4 בכירים בקופת-חולים מאוחדת כבר נעצרו במסגרת הפרשה.

כזכור, שלשום (ב') חשף מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס שחיתות בקופת-חולים מאוחדת, כשהוא מצביע על ליקויים רבים בתפקודה של הקופה. בין היתר נחשפו טובות הנאה לבכירים בדריקטוריון החברה, הכוללות משכורות מנופחות וסוויטות בבתי-מלון לחברי הדירקטוריון.

פרסום הדו"ח לינדנשטראוס הביאה את משרד הבריאות לפתוח בוועדת חקירה. כמו כן, ממשרד הבריאות שיגרו מכתב שקורא ליו"ר דירקטוריון הקופה לכנס תוך 10 ימים את חבריו לוועד המנהל ולגבש תוכנית פעולה מפורטת למשרד.