מניית היום: מזנקת 20% בעקבות מאמצי הסיוע לאירלנד

מניית בנק אוף אירלנד מזנקת במחזור ענק של כ-10.5 מיליון מניות ■ מניית הבנק נסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי 3.1 מיליארד דולר

החדשות הטובות מאירופה אודות התגבשות חבילת הסיוע לאירלנד, משפיעה לטובה על הרוח החיובית בשווקים, והמניה שהכי נהנית מהחגיגה הזו בוול סטריט היא מניית בנק אוף אירלנד (סימול: IRE) שמזנקת בכ-20% במחזור ענק של כ-12.7 מיליון מניות, הגבוה פי 4 מהמחזור היומי הממוצע שלה בשלושת החודשים האחרונים.

כאמור, ברקע ניסיונות הפתרון למשבר החוב באירלנד בהם מעורבים נציגי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית הרגיעו קצת את הלחץ שהצטבר בימים האחרונים. משלחת של בכירי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית הגיעה לדבלין לשם גיבוש הצעדים הדחופים הנדרשים לשם הגנה מפני קריסה של המערכת הבנקאית.

האווירה החיובית ניצתה עקב דבריו של נגיד הבנק המרכזי של אירלנד, פטריק הונוהן שאמר היום כי "אירלנד תיקח הלוואות בהיקף משמעותי של עשרות מיליארדי אירו מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית".

בנק אוף אירלנד מספק שירותי בנקאות ופיננסים ללקוחות פרטיים ומסחריים בבריטניה ואילנד. מניית הבנק נסחרת בבורסת ניו-יורק לפי שווי 3.1 מיליארד דולר. בנק אוף אירלנד הוקם ב-1783 ומרכזו בדאבלין, אירלנד. הבנק מסעיק 14,478 עובדים ונכון למרץ 2009, הוא מפעיל 248 סניפים ברחבי אירלנד.