ניצב אורי בר-לב חשוד בעבירות מין בשתי מתלוננות שונות

(עדכון) - בר-לב נחקר היום במח"ש במשך כ-5 שעות בנוגע לשתי תלונות שהתקבלו נגדו ■ בר-לב: "האמת שלי תנצח" ■ אמש דווח כי בדיקת פוליגרף אישרה את גירסתה של א'

ניצב אורי בר-לב, החשוד בתקיפה מינית של יועצת חיצונית למשרד לביטחון פנים, הגיע היום (ב') בצהריים למשרדי היחידה לחקירות שוטרים בירושלים כדי להיחקר באזהרה בפרשה.

החקירה ארכה כ-5 שעות, במהלכן השיב בר-לב לשאלות החוקרים ושיתף פעולה עם החקירה.

ממשרד המשפטים נמסר לאחר סיום החקירה כי בר-לב נחקר בנוגע לשתי תלונות שהתקבלו נגדו, בחשד לביצוע עבירות מין בשתי מתלוננות שונות, בזמנים שונים.

בר-לב טען בחקירתו כי לא עבר כל עבירה וכי המפגשים שלו עם המתלוננות היו מפגשי עבודה תמימים. הוא מכחיש מכל וכל קיום יחסי מין עם מי מהן.

עו"ד אירית באומהורן, המייצגת את בר-לב, מסרה לאחר החקירה: "ניצב אורי בר-לב נחקר היום במח"ש והשיב לכל שאלות חוקריו במלואן. ניצב בר-לב עומת מול המתלוננת א' וסיפר כי השניים יצאו לבילוי משותף שלא נשא כל אופי מיני. לגבי המתלוננת הנוספת סיפר ניצב בר-לב כי השניים קיימו יחסי מין בהסכמה לפני 5 שנים".

לדבריה, "חשוב לציין כי מדובר בשתי נשים משכילות ובעלות ניסיון חיים הנמצאות בשנות ה-40 לחייהן. המתלוננות מכירות היטב זו את זו, ובחרו באופן תמוה להתלונן נגד ניצב בר-לב במועד הקריטי ביותר - עת המירוץ למשרת המפכ"ל מצוי בשלביו הסופיים. אין לנו כל ספק כי לולא היה מדובר בניצב בר-לב, כל מחול השדים אשר אנו עדים לו עתה כלל לא היה מתקיים".

"האמת שלי תנצח"

לפני תחילת החקירה, עם בואו למשרדי מח"ש, התייצב בר-לב מול המיקרופונים ואמר: "הגעתי מיוזמתי, ללא סוללה של יחצ"נים ועורכי דין. באתי עם האמת שלי, והיא תנצח. אני מבקש מכולכם להתאזר בסבלנות".

בר-לב סירב לומר אם בכוונתו להשעות את עצמו משירות פעיל במשטרה עד סיום החקירה הפלילית.

עוד לפניו הגיעה המתלוננת א' למשרדי מח"ש, וגורמים המקורבים לחקירה העריכו כי כבר היום יתקיים בחדר החקירות עימות בין השניים, לאחר שחוקרי מח"ש יגבו מבר-לב את גירסתו הראשונית לאירוע התקיפה הנטען.

אתמול (א') נערכה למתלוננת בדיקת פוליגרף, והיא נמצאה דוברת אמת. בדיקות פוליגרף מהוות אמנם אינדיקציה בשאלה אם גירסתו של הנבדק היא אמת, אך אין לתוצאות הבדיקות הללו ערך ראייתי בבית משפט.

"רולטת ספקולציות"

בד-בבד, נמשכים הניחושים באשר לעתידו של בר-לב בשורות המשטרה. דובר המשטרה פרסם הודעה יוצאת דופן, ולפיה "בהתאם לנהלים עניינו של הקצין ייבחן ויישקל על-ידי הגורמים הרלוונטיים רק לאחר שחומר החקירה יועבר ממח"ש, כנהוג וכמקובל. עד אז", הוסיף הדובר רפי יפה, "רצוי מאוד להפסיק את רולטת הספקולציות בעניין".

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, דחה את בקשתו של ח"כ דוד אזולאי לקבוע מסגרת זמן לסיום הליכי החקירה, בשל העובדה שהליכי בחירת מפכ"ל המשטרה הבא מעוכבים עד לאחר סיום איסוף הממצאים. "אנו מודעים לרגישות ולנזק התדמיתי הבלתי הפיך שעלול להיגרם למשטרה כתוצאה מהימשכות החקירה", נמסר מלשכת היועץ במענה לח"כ אזולאי, "ואולם, הקצבת זמן מוגדר לסיום החקירה - מעבר להיותה חריגה ובלתי מקובלת, עלולה להביא לפגיעה ביכולת לברר את העובדות לאשורן על מנת להגיע לחקר האמת".