מיטבית של כלל מובילה את תשואות קרנות הפנסיה

ב-12 החודשים האחרונים, עם כ-13.6% ■ בפוליסות המשתתפות ברווחים (קרן י') מציגה הפניקס את התשואה הטובה ביותר בינואר-אוקטובר - 10.4%

הרבעון הרביעי בשנת 2010 נפתח ברוח תזזית, כשחודש אוקטובר היה הטוב ביותר מתחילת השנה עבור מבוטחי ועמיתי החיסכון לטווח ארוך, ובו הפוליסות המשתתפות ברווחים הציגו את התשואה החודשית הממוצעת הגבוהה ביותר מאז חודש יולי אשתקד.

חודשיים לפני סוף השנה, פוליסות ביטוחי החיים של חברות הביטוח מציגות למבוטחים תשואה נומינלית ברוטו מצטברת של 9.7% מתחילת השנה בפוליסות המשתתפות ברווחים. קרנות הפנסיה החדשות המקיפות מציגות באותה תקופה תשואה כוללת מצטברת של כ-9.8%.

בסיכום התשואות האקטואליות של ביטוחי החיים וקרנות הפנסיה, הקבוצות הבולטות לחיוב הן: קבוצת כלל, שאת כספי העמיתים בה מנהל ניר מורוז מכנף, שבניהול רועי יקיר; מגדל, שאת השקעות העמיתים בה מנהל עומר קרייזל; הכשרה ביטוח, שאת השקעותיה מנהל יוסי אפרתי; והראל פנסיה, שהשקעותיה מנוהלות בידי אמיר הסל.

את התשואה הטובה ביותר בפוליסות המשתתפות ברווחים (המוכרות גם כקרן י') מתחילת השנה ועד אוקטובר, מציגה חברת הביטוח הפניקס, עם 10.4%. אחריה חברת מנורה מבטחים, עם תשואה מצטברת של 10.2%, ולמעשה הן שתי היחידות בענף הביטוח שרשמו עד כה ב-2010 תשואה דו ספרתית בקרן י'.

בצד השני של הסקאלה נמצאות שתי החברות הבינוניות - איילון ואליהו, שמתחילת השנה רשמו תשואות של 8.2% ו-7.9%.

בהסתכלות על 12 החודשים האחרונים, עולה שהכשרה ביטוח מובילה את הדירוג, ומקרב הגדולות חברת הביטוח מגדל מובילה בתשואות. למגדל, נזכיר, תיק הביטוח הגדול בענף - כ-38% מהשוק של קרן י'.

גם בבחינת התשואות לשלוש השנים האחרונות, הכשרה ביטוח מובילה את התשואות בענף, כשהיא מנהלת תיק קטן יחסית. כלל ביטוח היא 'החברה הגדולה' המצטיינת, עם תשואה מצטברת של כ-19.4%. מגדל וכלל בולטות לחיוב בתשואות לטווח ארוך, ומציגות בחמש השנים האחרונות 47.4% ו-46%, בהתאמה.

הראל גילעד בטווחים הארוכים

ב-12 החודשים האחרונים רשמו קרנות הפנסיה החדשות תשואה נומינלית ברוטו מצטברת של 12.6% בממוצע, כשהנתון הטוב ביותר נרשם בקרן הפנסיה מיטבית-עתודות של קבוצת כלל ביטוח. הקרן, המורכבת למעשה משני מסלולים מרכזיים - יהלום וספיר, הציגה בתקופה זו תשואה כוללת מצטברת של כ-13.6%.

מסלול ספיר - ברירת המחדל למצטרפים חדשים לקרן, בו מנוהלים נכסים בהיקף של כ-8.32 מיליארד שקל - רשם ב-12 החודשים האחרונים תשואה מצטברת של כ-13.8%. מסלול יהלום הסולידי יותר, עם נכסים בהיקף כ-5.94 מיליארד שקל, רשם בתקופה זו כ-13.4%.

הראל גילעד פנסיה מציגה את התשואות הטובות ביותר מקרב הקרנות הגדולות (המנהלות מעל 96% מהשוק), בהסתכלות לטווח ארוך: ב-3 ו-5 השנים האחרונות רשמה תשואות מצטברות של 28.3% ו-56.2%, בהתאמה. שנייה בדירוגים אלו לטווחי הזמן הארוכים יותר היא מיטבית-עתודות.

44
 44