GasnGo של מודי בן-ש"ך חתמה על בלעדיות עם OPW

תהיה הזכיינית למכירת מערכות התדלוק האוטומטיות בצפון אמריקה ■ היקף העסקה מוערך ב-5 מיליון דולר לשנה הראשונה ועוד כמה עשרות מיליונים דולר ב-5 השנים הבאות

חברת GasnGo הישראלית פורצת אל שוק האנרגיה האמריקני: בתום משא ומתן שנמשך כשנה, היא חתמה בימים האחרונים על הסכם לשיתוף פעולה בלעדי עם OPW העולמית ולפיו, היא תהיה הזכיינית למכירת מערכות התדלוק האוטומטיות שלה בצפון אמריקה.

גורמים בתחום האנרגיה העריכו היום (ב') את היקף העסקה ב-5 מיליון דולר לשנה ראשונה ועוד כמה עשרות מיליוני דולר במהלך החמש השנים הבאות, אליהן מתייחס ההסכם שנחתם בימים האחרונים.

היו"ר ובעל המניות המרכזי של GasnGo שמקבוצת פטרהטק הוא מנכ"ל קבוצת פז לשעבר, מודי בן ש"ך והמנכ"ל שלה הוא שגיא כהן. מערכות התדלוק האוטומטיות שמפיתוח ומתוצרת החברה, ששיווקם בצפון אמריקה יחל בקרוב בתוקף ההסכם עם OPW
בפשטות ההתקנה שלהן בכלי רכב והיכולת להצפין את המידע- מה שימנע תופעות של הונאת ציי רכב.

ב-GasnGo אמרו היום כי בתוקף ההסכם החדש, מערכות תדלוק כאלה יותקנו ביותר מ-50 אלף תחנות דלק פנימיות ברחבי ארה"ב. המערכת שתשווק בארה"ב, תיקרא בה "פטרולינק" והיא תאפשר לחברות שמחזיקות בציי רכב, לקבל שירותי תדלוק אוטומטיים תוך הבטחת מהירות ההתקנה של המערכות, תוך הוזלת העלויות וקיצור לוחות זמנים של ההתקנה.

"בשונה ממערכות קיימות לתדלוק אוטומטי, מערכת זו באה באמצעות טבעת דביקה שמודבקת מסביב לפיית התדלוק ואין צורך לחבר אותה באמצעות חוטים בתוך המכונית לחיישנים ולספק כח. פיתוח מוצר זה נעשה מתוך הבנה שבמערב כבר לא אוהבים לקדוח חורים במכוניות. זה מוזיל ומקצר את משך זמן ההתקנה, מכ- 45 דקות של מערכת תדלוק ישנה לדקה וחצי של המערכת החדשה", אמר היום ל"גלובס", שגיא כהן, מנכ"ל החברה.

לפני כשנה חתמה GasnGo על הסכם בלעדיות דומה עם חברה אחרת במקסיקו: "אמריקה עניינה אותנו הרבה מאד זמן בגלל גודל השוק שלה. שם הפוטנציאל הכספי הגדול ולשם כיוונו ועכשיו, זה הזמן לברך על המוגמר", אמר היום כהן בסיפוק.

משרדי החברה האם של GasnGo, פטרהטק נמצאים בהוד השרון. היא נוסדה ב-2005 בידי יואב וילנאי ואבי ילון, שניהם יוצאי קבוצת פז אחרי ששמשו בה במשך שנים ארוכות בתפקידי ניהול בכירים.

היום נמסר משם כי יש בכוונת החברה לחדור בקרוב לשווקים נוספים, בנוסף על התבססות בשוק הישראלי באמצעות הסכם דומה שנחתם עם קבוצת פז, לפיו זו תחל בקרוב בפריסה של הטכנולוגיה החדשה בתחנותיה בכחל רחבי הארץ.