כלל ביטוח תשקיע ב-EMCO כ-330 מ' ש' מכספי פנסיה

כלל ביטוח וכור ישקיעו רבע מיליארד דולר בקרן EMCO בחלקים שווים

נוחי דנקנר לוקח גם את כלל ביטוח להשקעה בקרן EMCO, המשקיעה בשווקים מתעוררים ובה שותף גם הבנק השווייצרי קרדיט סוויס . כור וכלל ביטוח הודיעו היום (ג') בדיווח לבורסה כי ישקיעו 250 מיליון דולר (בחלקים שווים) בקרדיט סוויס, מתוך היקף השקעה של כמיליארד דולר שמתכוונת הקרן להשקיע בשווקים מתעוררים.

מתוך 125 מיליון הדולרים שתשקיע כלל ביטוח, 33 מיליון דולר יגיעו מכספים שכנגד התחייבויות שאינן תלויות תשואה והיתרה (92 מיליון דולר) מכספי עמיתים - קופות גמל וקרנות פנסיה.

על ההשקעה בקרן EMCO הוכרז באוגוסט האחרון, ושותפות בה גם סעודיה וקטאר. ההשקעה של אי.די.בי בקרן, שנקראת EMCO בראשי תיבות של "הזדמנות אשראי בשווקים מתעוררים", מתבצעת על ידי כספי הפנסיה של עמיתי כלל ביטוח וכספי הנוסטרו שלה, כאשר כאמור גם כור משקיעה בקרן.

הקרן פועלת במשך חמש שנים, עם אופציה להארכה של עד שנתיים נוספות, במתן אשראי לחברות במדינות שונות. המדינות המועדפות להשקעה הן אינדונזיה, סין וברזיל, כשאינדונזיה נחשבת לשוקי בתולי שיש בו פוטנציאל לעסקאות, ולקרדיט סוויס יש נגישות למדינה.

מדינות נוספות שעל הכוונת הן רוסיה, סין, מקסיקו, סינגפור וטורקיה. הקרן תעניק אשראי לחברות מתחומים שונים, ובראשם מתחום משאבי הטבע (מחצבים, פחם, אנרגיה וכדומה), אך גם פיננסים, תקשורת ותרופות. כל השקעה של הקרן תעמוד על 20-40 מיליון דולר.

דמי הניהול בקרן עומדים על 1.5%, ויעד התשואה שלה הוא 15%-20%. מדובר ביעד גבוה בהתחשב בעובדה שהקרן נותנת אשראי ולא רוכשת חברות, אולם יש לזכור כי באותן מדינות הריבית היא גבוהה, וכן כי מדובר בעסקאות מורכבות כמו מזנין (הלוואה שנמצאת בשלב הביניים שבין אשראי רגיל להשקעה במניות). כמו כן, הקרן תוכל למנף השקעות ספציפיות ובכך להגדיל את התשואה. עוד נציין, כי יעד התשואה כולל אפשרות שחלק מהחברות ייקלעו לחדלות פירעון ולא יוכלו להחזיר את הכסף.