משקפי Gunnar לעבודה מול מחשב - קשה להתמיד

לטענת החברה, המשקפיים נותנים מענה לראייה מטושטשת, וקושי בשינוי מיקוד ובוהק ■ התחושה שלנו הייתה נעימה יותר, אבל קשה להתמיד בגלל העיצוב הצהבהב

אנו יושבים שעות מול המחשב, ויש לכך השפעות בריאותיות כמו כאבי ידיים או עיניים. בעוד שלכאבי הידיים הפתרון הוא לרוב עכבר או מקלדת ארגונומיים, לכאבי עיניים לא קיימים יותר מדי פתרונות מוכרים, מלבד הפסקות כל פרק זמן כזה או אחר. פתרון אחר הוא משקפיים של חברת Gunnar Optiks האמריקנית, המשלבים בין חומר מיוחד שממנו מיוצרת העדשה ובין ציפויים שונים. לטענת Gunnar, המשקפיים נותנים מענה לתסמונת ראיית המחשב (CVS), שמתאפיינת בבעיות ראייה, כמו ראייה מטושטשת, קושי בשינוי מיקוד ובוהק. סימפטומים נוספים הם צריבה בעיניים, יובש, מאמץ עיניים וכאבי ראש או צוואר.

ברשת באג, המייבאת את מוצרי גאנר, טוענים שהמשקפיים יעלימו את כל הסימפטומים של CVS תוך 21 יום מתחילת השימוש בהם. בנוסף אמורים המשקפיים לשפר את חוויית הצפייה של המשתמש במספר פרמטרים, כמו עלייה ברזולוציית הראייה, ירידה בהחזר האור, הפחתת עייפות העיניים והפחתת היובש בעין.

עיצוב: כמו משקפיים רגילים, קיים מגוון גדול של עיצובים, כאשר הקו ששומר על רוב הדוגמאות הוא עדשות גדולות יחסית ורחבות. את המסגרות ניתן לקבל בצבעים שונים: אדום, שחור וחום. אחת הטענות שהיו לנו בעיצוב וגם בדגם שבדקנו, שהעדשות שנמצאות ברוב המשקפיים הן צהובות. לכאורה מדובר בפרט זניח, אך בפועל יש לכך השלכות. כאשר יושבים עם המשקפיים במשרד עם הרבה אנשים, מעוררות העדשות הצהובות הרבה תשומת לב, הרמות גבה וסתם שאלות מטרידות. בכל זאת, מדובר במראה חריג בנוף.

שימושיות: אם אתם סובלים מקוצר ראייה וחובשים משקפיים באופן קבוע, תגלו שאתם תצטרכו להתעסק בנושא המשקפים קצת יותר מדי. הסיבה לכך היא שכאשר אתם מפסיקים לעבוד מול מחשב וקמים לעשות דברים אחרים. לא תרצו להשתמש במשקפיים של גאנר, כך שתיאלצו להחליף יותר מדי פעמים ביום בין זוגות המשקפיים. מכיוון שאנחנו לא סובלים מכאבי ראש או מתופעות אחרות שהמשקפיים האלו מנסים לפתור, אחרי זמן מסוים של שימוש, הטרחה הזאת של החלפת משקפיים, גרמה לנו להמעיט בשימוש בהם.

איכות תמונה: מכיוון שמדובר בעדשות צהובות, גם התמונה שרואים על המסך מקבלת גוון צהוב יותר. בהתחלה הדבר קצת מפריע, אבל מהר מאוד מתרגלים לזה ואתם בכלל לא תשימו לב לכך. כמו כן, הגוון הצהוב הוא זה שגרם לדעתנו למסך להיות קצת פחות בוהק ממה שהוא, למשל, כאשר עובדים על מסמך של מעבד תמלילים שבדרך כלל מגיע עם רקע לבן.

בשורה התחתונה: קשה לנו לענות על השאלה אם מי שסובל מכאבי ראש או בעיות אחרות בעבודה מול המחשב, יפסיק לסבול בעקבות השימוש במשקפיים של גאנר, אולם אנחנו יכולים להגיד, שהתחושה שלנו הייתה נעימה יותר, כאשר עבדנו איתם מול המחשב. הבעיה היא שקשה להתמיד איתם, בין היתר בגלל העיצוב הצהבהב.

מחירים בבאג: משקפיים בלי מרשם - 350-600 שקל; משקפיים עם מרשם - 1,000-2,400 שקל.

ציון: 8.