המהלך הבא של קובי אלכסנדר: הסדר טיעון עם התביעה הפלילית

(עדכון) - זאת לאחר שהגיע להסדר ליישוב התביעות האזרחיות נגדו ■ פרקליטו: "באופן תיאורטי, עסקה של חשוד עם השלטונות בהחלט אפשרית, אך איני יכול להגיב על המקרה של קובי"

לאחר שהגיע להסדר ליישוב התביעות האזרחיות נגדו, המיזם הבא של קובי אלכסנדר, מנכ"ל קומברס לשעבר, יהיה הסדר טיעון עם התביעה הפדרלית, שיאפשר לו לשים קץ לגלות שכפה על עצמו בנמיביה. הסדר טיעון יהיה הצעד הראשון של אלכסנדר להתמודד עם מסכת האישומים הפליליים נגדו.

עסקה כזו עשוי לפתוח לו פתח להודות באשמה פחותה יחסית, תמורת הסכמה של התביעה למחוק האשמות חמורות יותר, ואולי אף להימנע ממאסר, אם יסגיר את עצמו לשלטונות האמריקניים.

עד עתה לא הצליחה ארה"ב לשכנע את מערכת המשפט בנמיביה להסגיר את אלכסנדר לידיה, עובדה שעשויה להיות קלף מיקוח משמעותי בידי הצוות המשפטי של אלכסנדר במשא-ומתן פוטנציאלי עם התביעה הפדרלית.

משרד התובע הפדרלי בברוקלין הודיע אמש (ג') כי אלכסנדר הסכים לשלם לרשות הפדרלית לניירות ערך (SEC) יותר מ-52 מיליון דולר לישוב ההליכים האזרחיים נגדו, בהליך של חילוט (forfeiture), בעקבות פרשיות התיארוך לאחור (בקדייטינג), שבגינן הוגש נגדו כתב אישום בניו-יורק ב-2006.

כזכור, במקום להתיייצב בבית המשפט העדיף אלכסנדר להימלט לנמיביה, שעימה אין לארה"ב הסכם הסגרה. הוא חי עם אשתו וילידיו בבית מפואר בשכונה בשולי אתר גולף בעיר הבירה ווינדהוק.

גם התביעה וגם פרקליטו של אלכסנדר בניו-יורק סירבו להגיב על שאלות לגבי הסדר טיעון אפשרי עם אלכסנדר.

"אינני יכול להגיב על עסקה אפשרית עם מר אלכסנדר", אמר ל"גלובס" דובר של התובע הפדרלי בניו-יורק. "מדוע שלא תשאל את פרקליטיו"?

"ברגע שהוא יניח את כף רגלו בארה"ב - הוא ייעצר"

ג'רמי טמקין, ממשרד מורבילו, אברמוביץ, גרנד, אייאסון, אנלו ובורר, במנהטן, פרקליטו של אלכסנדר, אמר ל"גלובס", בתשובה על שאלה האם אלכסנדר יכול להגיע לעסקה כלשהי עם התביעה: "באופן תיאורטי לגמרי, בלי קשר לאלכסנדר, כל עסקה של חשוד עם השלטונות בהחלט אפשרית, אך אינני יכול להגיב על המקרה של קובי".

טמקין אמר כי אלכסנדר מרוצה מהעובדה שעלה בידו להגיע להסדר פשרה ליישוב התביעות האזרחיות נגדו, מפני שהוא רוצה להניח את כל העניינים האלה מאחורי גבו.

הדובר במשרד התובע הפדרלי הדגיש כי בעיני השלטונות אלכסנדר מוסיף להיות עבריין נמלט, וכי המאמצים להסגירו מנמיביה נמשכים במלוא המרץ. "ליישוב ההליכים האזרחיים נגד מר אלכסנדר אין כל השפעה על ההליכים הפליליים נגדו", אמר הדובר. "ברגע שהוא יניח את כף רגלו בארה"ב הוא ייעצר, יובא לבית משפט ויהיה צפוי לעונש מאסר ו/או קנס לפי החלטת השופט".

התובעת הפדרלית בברוקלין, לורטה לינץ', אמרה: "הפרשה מדגישה את התפקיד החשוב של חילוט (forfeiture) בהחזרת כספים גנובים מהפושעים לידי קורבנותיהם. אלכסנדר עבר יבשות במאמץ למצוא מקלט, אבל לא עלה בידו לחמוק מהתוצאות הפיננסיות של פשעיו".