כן פייט מפצלת פעילויות: תחום מחלות העיניים יופרד

החברה דיווחה היום על הפסד של 3.5 מיליון שקל ברבעון השלישי

חברת הביומד כן פייט ביופרמה , העוסקת בפיתוח תרופות, הודיעה היום (ד') כי קיבלה החלטה לפעול לפיצול (spin off) של פעילותה בתחום מחלות העיניים לחברה נפרדת אשר תתמקד בפיתוח יישומים בתחום מחלות העיניים בלבד.

לדברי פרופ' פנינה פישמן, מנכ"ל כן פייט: "המהלך שאנו מבצעים היום, פיצול הפעילות בתחום מחלות העיניים, יאפשר יצירת משאבים הדרושים לתחום דינמי זה שיבואו לידי ביטוי בפיתוח קליני ממוקד ובניית ערך משמעותית לבעלי המניות שלנו. הבשלתו של סל המוצרים בסינדרום העין היבשה, גלאוקומה ואובאיטיס עשוי להפוך את החברה החדשה לשחקן משמעותי בעולם בתחום העיניים, תחום זה מוערך כיום בכ- 8 מיליארד דולר בשנה וצפוי לגדול באופן משמעותי בשנים הקרובות . לכן פייט יש כיום בנוסף צנרת פיתוח עשירה הכוללת מגוון של תרופות ויישומים למחלות דלקתיות, סרטניות ווירליות".

החברה ביצעה לאחרונה גיוס של כ-11 מיליון שקל ללא אופציות וללא דיסקאונט, דבר שעדיין אינו משתקף בדוחות הכספיים של הרבעון השלישי שמתפרסמים היום.

החברה דיווחה על הפסד נקי של כ-3.5 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-4.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה הציגה החברה הכנסות של כ-480 אלף שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

כן-פייט ביופרמה החלה את פעילותה העסקית בשנת 2000. החברה הוקמה על בסיס ממצאיה המדעיים של פרופ' פנינה פישמן ומתמקדת בפיתוח תרופות על בסיס מולקולות אשר נקלטות על ידי רצפטורים (קולטנים) של תאים סרטניים או דלקתיים ומעכבות את התפתחותם של תאים אלה. התרופה המובילה של החברה CF101 נמצאת בפיתוח קליני מתקדם למחלות דלקתיות והתרופה השנייה CF102 מפותחת למחלות כבד הכוללות את סרטן הכבד ודלקת כבד נגיפית מסוג C.