נוסטלגיה: המחשב הראשון של אפל נמכר ב-216 אלף דולר

גולת הכותרת הוא מכתב הפעלה שנכתב ע"י מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס בשנות ה-70 ■ המחשב עדיין נשמר בקופסה המקורית שלו העשויה עץ ■ הוא כולל מעבד ויחידת זיכרון מורחבת

המחשבים הפכו לכלי כה נגיש שקשה היום לדמיין את החיים בלעדיהם. אבל לפני קצת יותר משלושים שנה הדברים נראו אחרת. המחשב הראשון של חברת אפל שנבנה בשנת 1976, נמכר אתמול במכירה פומבית תמורת סכום עתק ביחס למכירו המקורי.

המוכר - ששיבח את המוצר העתיק - אמר שזהו מודל שנבנה ביד, או ליתד דיוק בידיו של סטיב ווזניאק וסטיבן פול ג'ובס. הוא נקנה על-ידי מריו בוגליאונה, אספן איטלקי מטורינו, ששילם עבורו 216 אלף דולר.

המחיר המקורי 666 דולר

המחשב עדיין נשמר בקופסה המקורית שלו שעשויה עץ, ומלבד המקלדת המקורית, הוא כולל מעבד ויחידת זיכרון מורחבת. אבל זה לא הכל, המכשיר העתיק כולל גם מכתב שנכתב על-ידי ג'ובס, מנכ"ל אפל.

האפל 1 היה המחשב האישי הראשון שכלל לוח אם - צעד מהפכני בשנות ה-70, שבהן מעט היצרנים שהיה בידיהם הלוח - היו צריכים להרכיב אותו בעצמם. הוא נמכר במקור תמורת 666.66 דולרים, אבל הגיע לצרכן רק שנה וחצי אחר כך. על-פי ההערכות יש בעולם כמה עשרות מחשבים כאלה. בודדים מהם - שרדו עד היום.

 אפל / צלם: אתר החברה אפל
  אפל / צלם: אתר החברה אפל