א' נחשפת: המתלוננת נגד ניצב אורי בר-לב היא ד"ר אורלי אינס

אינס: "אני מוותרת על החיסיון. לאחרונה קיבלתי שם חדש - א'. אז אני כבר לא א'. אני לא מסתתרת, לא מתביישת, לא עשיתי שום דבר רע, ואני לא מפחדת"

א' נחשפת: המלוננת נגד ניצב אורי בר-לב היא ד"ר אורלי אינס, יועצת חיצונית למשרד לביטחון פנים ומובילת פרויקט "עיר ללא אלימות", שביקשה הערב (ה') לדבר בפנים גלויות ולחשוף את זהותה.

אינס, שהשתתפה הערב בעצרת של נפגעות תקיפה מינית, דיברה על החלטתה להתלונן ולחשוף את זהותה.

"מוותרת על החיסיון"

"אני מצהירה מעל הבמה הזו שאני מוותרת על החיסיון", פתחה אינס את דבריה. "שמי אורלי אינס. בשבועות האחרונים קיבלתי שם חדש - א'. אז אני כבר לא א'. אני לא מסתתרת, אני לא מתביישת, לא עשיתי שום דבר רע, ואני לא מפחדת.

"הגעתי לכאן הערב כדי לומר די. זו אני, זה שמי, ואלה פניי. אני מוותרת על ההסוואות להן זכיתי בימים האחרונים".

"רבים מהנמצאים כאן הערב מכירים אותי", הוסיפה אינס. "הובלתי את פרויקט 'עיר ללא אלימות' ופעלתי רבות למניעת אלימות. אני נמצאת כאן הערב בשני כובעים - בכובע אישי, כמי שחוותה חוויות אישיות קשות; ובכובע ציבורי - כמי שמנסה לסייע לקורבנות העבירה. אני נמצאת כאן הערב כדי לחזק ולעודד את כוחן המהוסס לרוב של קורבנות העבירה".

"דמי הותר"

"בימים האחרונים דמי הותר", אמרה אינס. "נעשו ניסיונות להשחיר את שמי, את מעשיי, את כוונותיי ואת אורח חיי. בשבועות האחרונים הוצגתי על-ידי גורמים שונים כמעלילת עלילות מניפולטיבית, כמתלוננת סדרתית שפועלת משיקולים זרים ושמנסה לבחוש בקדירת המפכ"לות".

"בשבועות האחרונים נשאלה השאלה איך לא התלוננתי, שהרי אני אישה חזקה. זו שאלה בלתי לגיטימית בעליל, וזאת יודע כל מי שמבין משהו בהטרדות מיניות", אמרה אינס לכל מחיאות הכפיים של הקהל.

"עסקו בעבר המיני שלי בניגוד לחוק", המשיכה אינס, "כל העיתונים פרסמו פרטים שמזהים אותי, בניגוד לחוק. פרסמו תצלומים של חלקים מגופי, שמבזים אותי, בניגוד לחוק. השמיצו אותי, השפילו אותי, כאילו לא די בחוויות הקשות שעברתי. אני, משפחתי וילדיי זוכים כעת להתעללות חדשה. דמי הותר, פרטיותי הופקעה ממני".

"נשים יחששו להתלונן"

"כאשר נשים שהותקפו והוטרדו מינית רואות את הסיפור שלי הן חוששות להתלונן", אמרה אינס. "קורבנות העבירה מופקרות, והמנגנונים שאמורים להגן עליהן אינם פועלים כראוי.

"אני קוראת לכל העוסקים בנושא לנהל שיח ציבורי מקיף ונוקב על יכולת המערכת להגן על קורבנות עבירות המין".

"אני גם רוצה להזכיר את המובן מאליו - כשאשה אומרת לא, היא מתכוונת ללא", הוסיפה אינס - וזכתה לתשואות מהקהל.

לסיכום אמרה אינס: "יש לי אמון מוחלט במערכת אכיפת החוק ואני מאמינה שהיא תמצה את החקירה בהקדם. אני מתחייבת כאן הערב שכל תובנותיי יתורגמו למעשים".

תשתית ראייתית

בתוך כך, בחדשות ערוץ 2 מדווחים הערב כי לאחר החקירה במח"ש התגבשה תשתית ראייתית להעמיד את ניצב בר-לב לדין, ונאספו ראיות שמבססות חשד שביצע בא' מעשה מגונה והטרדה מינית.

עוד דווח כי תוצאות הפוליגרף שעברו בר-לב לא היו חד-משמעיות, ועל כן יידשו השלמות חקירה בעניין. על-פי ההערכה, חקירת מח"ש בנושא תסתיים באמצע השבוע הבא.