טאו בגרעון של 352 מיליון שקל בהון; בן-דב ינסה לאושש אותה

טאו סיימה את הרבעון בהפסד של 25 מיליון שקל וגירעון בהון העצמי בסך 352 מיליון שקל ■ פרסמה מתווה לעסקה בה תרכוש מניות סאני וסקיילקס ב-150 מיליון שקל

חברת ההשקעות טאו , שבשליטת אילן בן דב, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הפסד של 25 מיליון שקל, וגירעון בהון העצמי של 352 מיליון שקל. ההפסד מתחילת השנה עומד על 64.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 89.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בסוף חודש יולי האחרון, מכרה טאו את רוב החזקותיה בחברות הנדל"ן של אליעזר פישמן מבני תעשייה ודרבן ונותרה עם החזקה של 3.7% במבני תעשיה. מימוש ההחזקות הסב לטאו הפסד של כ-52 מיליון שקל, לצד רווח של 21 מיליון שקל מרכישה של אגרות חוב מסדרה ג' שהיו בידי החברות מקבוצת פישמן.

טאו, שבניהול יוסי ארד, נקלעה בשנתיים האחרונות להפסדים כבדים, בעיקר בשל השקעותיה בתחום הנדל"ן. חובותיה של טאו למחזיקי האג"ח שלה עומדים על 521 מיליון שקל ב-3 סדרות שונות. מניית החברה נחתכה מתחילת השנה בעשרות אחוזים ושוויה כיום עומד על 71 מיליון שקל בלבד.

לאור זאת החל בן-דב בשנה החולפת במסע מימושים על-מנת לאושש את מצבה של החברה. כן ביצע בן דב רכישה עצמית של אגרות חוב, וקיבל אשראי חדש מבנק לאומי בסך של כ-35 מיליון שקל. בחודש מאי ביצעה טאו הנפקת זכויות, במסגרתה הוזרמו לחברה כ-56 מיליון שקל.

ביום חמישי פרסמה טאו מתווה לעסקה בה תרכוש מניות סאני וסקיילקס - שתי חברות נוספות שבשליטת בן-דב, בהיקף כולל של כ-150 מיליון שקל. בקופתה של טאו יש כיום כ-61 מיליון שקל, ולכן לצורך הוצאתה לפועל של תוכנית הרכישות, יהיה עליה להשיג מימון לכ-90 מיליון שקל נוספים.

טאו מציינת בדיווח כי המחיר בו יבוצעו העסקאות לא יעלה על 85% מה-NAV (שווי נכסי נקי) של כל אחת מהחברות. כיום נסחרת סאני לפי שווי שוק של 1.4 מיליארד שקל, ועיסוקה העיקרי הוא החזקתה בסקיילקס (78.9%), הנסחרת לפי שווי של 2.1 מיליארד שקל. סקיילקס מחזיקה במניות השליטה בחברת הסלולר פרטנר (44.7%).

לפי הערכת שווי שקיבלה טאו מחברת "ערך מוחלט", מניות סאני וסקיילקס נסחרות בדיסקאונט מהותי של 35% ו-24%, בהתאמה. לפי מודל ה-NAV שנערך לסאני, עולה כי שווי מניותיה עומד על 69.1 שקל למנייה - גבוה ב-46% משווי השוק. לפי תוכנית ההשקעה, רכישת מניות סאני תיעשה במחיר מקסימלי של 58.7 שקל למנייה - הגבוה ב-24% משווין בשוק.

לגבי מניות סקיילקס , הרי שהן מתומחרות ב-99.1 שקל למנייה, לפי מודל ה-NAV - מחיר הגבוה ב-27% ממחירן בשוק. לפי מתווה ההשקעה, טאו תרכוש מניות סקיילקס בשווי מקסימלי של 84.3 שקל למנייה - הגבוה ב-8% ממחירן בשוק. אישור מתווה רכישת המניות נקבע ל-2.1.2011, אז תתכנס אסיפת בעלי המניות של טאו כדי לאשרה.

אם תאושר העסקה וטאו תרכוש מניות סאני בלבד, היא תחזיק ב-13.95% ממניותיה, לעומת 5.63% כיום.

שלמה נס יו"ר טאו במקום בן דב

בנימוקי ועדת הביקורת לאישור הרכישה, מציינת טאו כי "השקעה במניות סאני ובמניות סקיילקס היא השקעה אטרקטיבית עם פוטנציאל רב לשיפור מצבת הנכסים של החברה (טאו - ת.ק), רווחיותה והונה העצמי". עוד מציינת טאו את מדיניות חלוקת הדיבידנדים של פרטנר העומדת על חלוקת 80% לפחות מהרווחים הראויים לחלוקה, מהם סקיילקס נהנית.

בנוסף, הודיעה טאו כי בן דב יפסיק לכהן כדירקטור ויו"ר בחברה, ובמקומו ימונה ד"ר שלמה נס, המשמש כסגן היו"ר ודירקטור בחברה ב-8 השנים האחרונות. את מירב תשומת הלב הניהולית שלו מרכז בן-דב בפרטנר - ליבת העסקים שלו.