מסתמן: חוק האברכים יוארך - יקבלו תמיכה ב-120 מיליון ש'

"ידיעות אחרונות": ההמלצות המתגבשות מהוועדה לבדיקת חוק האברכים שהקים נתניהו לבדיקת החלטת בג"ץ: הקצבה תוארך לעוד 3 שנים ■ המסקנות - למרות החלטת בג"ץ

המלצות הוועדה הבין משרדית שבודקת את חוק האברכים יגובשו בימים הקרובים, כך פורסם הבוקר (ב') ב"ידיעות אחרונות". עיקרי ההמלצות שצפויות להגיע לידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומרות כי למרות קביעת בג"ץ, הקצבאות ינתנו לאברכים בשלוש השנים הקרובות, סך הסיוע יוגבל ל-120 מיליון שקל בשנה, הקיצבה ליחיד תוגבל ל-1,040 שקל וההגבלות לא יחולו על אברך בן 35 ומעלה שזכאי כיום לקצבה.

כמו כן, הסיוע יוגבל ל-5 שנים ולאחר 3 שנות זכאות יירד הסכום ל-75% מגודלו המקורי, האברך יוכל לצאת לשוק העבודה לאחר 3 שנות סיוע ואם הכנסתו לא תעלה על 3,000 שקל, הוא עדיין יהיה זכאי לקצבה.

כזכור, מדינת ישראל חתמה על הסכם עם מפלגות החרדים אשר מעניקות לכ-11 אלף אברכים בארץ קיצבה חודשית בזמן שהם לומדים בישיבות, מצב זה קיים כבר עשרות שנים. בג"ץ קבע לאחרונה כי הסעיף התקציבי בחוק ההסדרים לא שוויוני ומפלה לרעה אוכלוסיות אחרות בציבור ולכן לא יוכל להיכלל בתקציב בעתיד. סערה ציבורית החלה בנושא מצידם של המפלגות החרדיות והציבור החרדי, מנגד זעקו הסטודנטים על האפליה.

בתגובה, הקים ראש הממשלה ועדת חקירה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, נציגים ממשרד האוצר, החינוך והתמ"ת שהגיעו למסקנות אלה.