דלק הרוויחה 33 מ' ש' ברבעון, תחלק דיבידנד של 500 מיליון ש'

הכנסות הקבוצה גדלו ב-16.5% ברבעון השלישי והסתכמו בכ-12.2 מיליארד שקל ■ החברה ציינה כי חל גידול משמעותי בעסקי הליבה של הקבוצה ■ המנכ"ל: "החברה במצב נזילות מצויין"

קבוצת דלק דיווחה הערב (ג') על עלייה של 16.5% בהכנסות הקבוצה שהסתכמו ב-12.2 מילארד שקל ברבעון השלישי של 2010, לעומת כ-10.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הכנסות הקבוצה הסתכמו בכ-31.7 מיליארד שקל לעומת סך של כ-28.4 מיליארד שקל אשתקד.

החברה ציינה כי הגידול בהכנסות נובע בעיקרו מהכנסות בית הזיקוק בארה"ב שהיה מושבת במהלך הרבעון הראשון וחלק מהרבעון השני של שנת 2009 לצורך שיפוצים לאחר השריפה שאירעה בו בסוף שנת 2008, והפיצוי בגין אובדן רווחים שהתקבל מחברת הביטוח.

לעומת זאת, הרווח הנקי של קבוצת דלק המיוחס לבעלי מניות החברה עמד על 33 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, ירידה של 45% בהשוואה לקבעון המקביל אשתקד אז הרווח הנקי הסתכם ב-60 מיליון שקל. החברה ציינה כי תוצאות הרבעון הושפעו בעיקר מפעילות דלק US שקטנה בעקבות השבתת יחידות ייצור בבית הזיקוק טיילר לאורך שבועיים ימים. כמו כן, הושפעו מגידול בהוצאות המימון.

החברה הבהירה כי למרות הירידה ברווח הנקי, חל גידול משמעותי בעסקי הליבה של הקבוצה, ביניהם תחום האנרגיה והתשתיות, הדלקים והפיננסים. הבולטים בהם: מגזר הביטוח ומגזר הפיננסי שגדל בכ-68% לתקופה של תשעה חודשים השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד; פעילות הדלקים באירופה שגדלה ב-95%; פעילות חיפושי נפט וגז והפקת גז שזינקה ב-375% בתשעת החודשים הראשונים של 2010.

מנכ"ל הקבוצה, אסי ברטפלד, אמר בתגובה לדו"חות: "החברה נמצאת במצב נזילות מצויין. קופת החברה נמצאת כיום ביתרת נזילות בסך של כ-3.4 מיליארד שקל, זאת בעקבות השלמת מכירת מניות דלק רכב וגיוס אג"ח. בנוסף לכך, מרבית הביטחונות שניתנו לבנקים הוסרו, דבר המצביע על החוסן הפיננסי של החברה".

"אני מאמין כי בהתבסס על תחומי הליבה של החברה, ניסיון עשיר ואיתנות פיננסית, הקבוצה תמשיך להרחיב את פעילותה. בעקבות הצלחת הפעילות, הקבוצה החליטה לחלק דיבידנד בסך של כ-500 מיליון שקל".