טבע תבצע רכישה חוזרת של מניותיה במיליארד דולר

הרכישות יתבצעו מפעם לפעם בתל-אביב או בניו-יורק ■ הדירקטוריון: רכישת המניות לא תגביל את יכולתה של החברה לעמוד בתוכנית האסטרטגית שלה, כמו גם בדרישות פיננסיות אחרות

ענקית הגנריקה הישראלית, חברת טבע , מצטרפת למועדון החברות הרוכשות את מניותיהן בהיקפים גדולים. אם עד היום העדיפה הנהלת טבע לנתב את עודפי המזומנים שלה בעיקר לרכישת חברות בינוניות וגדולות, או להגדלת הדיבידנד, הרי שמהיום התמונה משתנה.

טבע הודיעה היום כי דירקטוריון החברה אישר רכישה של מניותיה, על ידי החברה או חברות בנות במהלך שנים-עשר החודשים הקרובים בשווי כולל של עד 1 מיליארד דולר.

הנהלת החברה, בראשות שלמה ינאי, מדגישה בהודעה שהוציאה כי החברה מחוייבת לביצוע התוכנית האסטרטגית ארוכת הטווח שלה, לרבות רכישות עתידיות, הרחבת המחקר והפיתוח בתחום הגנרי והייחודי, והשגת היעדים שהציבה לשנת 2015, הכוללים הכנסות של 31 מיליארד דולר ורווח נקי של 6.8 מיליארד דולר (על פי non-GAAP).

בהתחשב בתזרים המזומנים החזק ויתרת המזומנים של החברה, הדירקטוריון מאמין כי רכישת המניות לא תגביל את יכולתה של החברה לעמוד בתוכנית האסטרטגית שלה כמו גם בדרישות פיננסיות אחרות.

עיתוי רכישת המניות ומספר המניות המדויק שיירכשו יהיו תלויים במספר גורמים, בהם מחיר המניהותנאי שוק נוספים, וכן דרישות תאגידיות ורגולטוריות. הרכישות תממונה באמצעות מקורות עצמיים של טבע, והן תתבצענה מעת לעת ובמועדים שתמצא החברה לנכון. הרכישות תתבצענה במחירים הנקובים מעת לעת בשוק הפתוח או באמצעות עסקאות פרטיות.

נציין כי מניית טבע הגיעה לשיא של 64.5 דולר ב-23 במאי ומאז צנחה ב-23% למחיר של 50 דולר היום. המניה נגעה ב-47.17 דולר ביולי האחרון ומאז עלתה ב-6% בלבד, למרות התוצאות הטובות שהציגה החברה ברבעונים האחרונים ובעיקר על רקע חששות מכניסת התחרות לתרופת הדגל של טבע, הקופקסון.

האנליסטים מעריכים כי החברה תציג הכנסות של כ-4.65 מיליארד דולר ורווח של 1.29 דולר למניה ברבעון הרביעי. ב-2011 צפויה החברה לרשום הכנסות של כ-19 מיליארד דולר ורווח של 5.29 דולר למניה.