מי תהיה גרופון הישראלית?

בתחום הדילים, ליזמים הצעירים יש הזדמנות לנצח את האתרים הגדולים. מי ישרוד?

שוק אתרי המכירות הקבוצתיות מתחיל להיות צפוף. לצד האתרים הבולטים בתחום הדילים שסומנו על-ידי "גלובס", פועלים עוד עשרות אתרים, בהם גם DayDeals ,Deal2Go ו-Tavo ("תבוא"), שעושים אגריגציה של כל הדילים המוצעים במרחב הרשת ומאפשרים לגולש למצוא את כל ההטבות במקום אחד.

גם בגיזרת האתרים הגדולים ניכרת התעוררות. בדומה לכל טרנד חדש שצץ בשוק האינטרנט, גם השחקנים הגדולים רוצים להשתתף בחגיגה - אם באמצעות רכישות ואם באמצעות כניסה עצמאית לתחום. ראינו את זה בתחום הלוחות, הדרושים, תוכן הווידיאו וקטגוריית המשחקים - ועכשיו אתרי המכירות החברתיים על הכוונת.

מלבד Mako, וואלה החל באחרונה להציע בוואלה שופס את ה'דיל היומי' - עסקה בהנחה של עשרות אחוזים, ו-ynet רכש את אתר הרכישות החברתיות BigDeal שהושק השבוע.

לא מן הנמנע כי עוד פורטלים ינסו להשיג דריסת רגל בתחום, והם גם אלה שיוכלו להציע לגולשים הטבות משמעותיות של מותגים גדולים בהיקף ארצי, משהו שעוד לא זכינו לראות בישראל. זאת למרות שמדובר בפלטפורמה פרסומית ומכירתית שעובדת היטב בעולם.

הנפגעים העיקריים עשויים להיות האתרים הקטנים, אלה שזיהו לראשונה את הטרנד אך אין ברשותם את אמצעי השיווק והם אינם בקיאים ברזי ענף המדיה המקומית. בעוד שאלה מכתתים רגליים על מנת להשיג עוד הטבות מבתי עסק ולמשוך עוד גולשים - לגופי המדיה יש תקציבי שיווק גבוהים, מאגר משתמשים נכבד ונגישות גבוהה למותגים.

האתרים שישרדו הם אלה שיצליחו לשמור על איכות הפלטפורמה ולהוכיח כי לא מדובר רק בטרנד חולף.

בתרחיש הגרוע, צרכנים יכולים למצוא את עצמם במהרה מוצפים בהטבות משמעותיות מכל עבר - מה שעשוי לפגוע בערכו של המותג ולהפוך את הצרכן הפוטנציאלי לאדיש. בתרחיש הטוב, הצרכן הישראלי ייהנה ממגוון מוצרים ושירותים במחירים אטרקטיביים.

באופן אישי, יהיה משמח לגלות כי דווקא היזמים הפרטיים, אלה שזיהו את השוק והעזו להיכנס לתחום החדש הזה, הם אלה שיצליחו לכבוש את לב המשתמשים - ולאו דווקא אתרי התוכן הגדולים שמנסים לנגוס בהכל.

בשורה התחתונה, אם יזמי גרופון הצליחו לעשות זאת - אין סיבה שיזמים ישראליים לא יצליחו.