סקס לא מוכר

כאל הפסיקה סליקה של בתי עסק בתחום המבוגרים כגון חנויות סקס. איראן זה כאן?

בעוד פרשנים ובעלי טורים דנים בשאלה אם פרשת בר-לב מסמנת אולי קו חדש של טהרנות, יש מי שכבר מתחילים להרגיש את השינוי בגישה הישראלית לסקס.

בשנה האחרונה החלו במספר חנויות לצעצועי מין להבחין בקשיים בתחום הסליקה מול חברת כרטיסי האשראי כאל. כמה מהן, כמו בעלות החנות "סיסטרס", דפנה ואיילת דוד-קורן, ביקשו הבהרות. בתגובה הן קיבלו מכתב מכאל. "לאחרונה", נכתב בו, "החליטה חברתנו לצמצם את היקף פעילות הסליקה בענפים הנחשבים בענף כרטיסי האשראי כבעלי סיכון".

הודעה דומה קיבל גם אמיר גולן, בעלי החנות "זרימה" מנתניה. השבוע נכנסה ההודעה לתוקף, ומעתה יידרשו הלקוחות לשלם במזומן או בכרטיסי אשראי מתחרים.

האם עברה הנהלת כאל התקף פוריטניות? שאלה טובה. בינתיים נראה כי ההחלטה מתקשרת לסערה שעברה בשנה האחרונה על החברה (ושנחשפה כאן לראשונה): קנסות של מיליונים מויזה וממסטרקארד בגין סליקה בעייתית בתחומי ההימורים ותוספי המזון, הודעה על הפסקת סליקתם של אתרי פורנו והתפטרות של המנכ"ל בועז צ'צ'יק.

במילים אחרות: כאל נכוותה קשות מהעיסוק בסליקת אתרי הימורים ופורנו - וראשיה הנוכחיים מעדיפים להתרחק מכל מה שמריח כמו סקס. אלא שכאן מדובר בעסקים לגיטימיים לחלוטין, שעובדים עם כל חברות האשראי.

"לא שיניתי במאומה את תחום עיסוקי", אומר גולן, "אני רוצה לראות את האיש שחנות מכובדת כמו שלי לא מתאימה להיסלק אצלו. מה קרה, הפכנו לאיראן?".

מכאל נמסר בתגובה: "החברה החליטה על שינוי בתמהיל תחומי העיסוק של בתי העסק שהיא סולקת. במסגרת מדיניות חדשה זו, הוחלט להפסיק באופן גורף את סליקתם של בתי עסק העוסקים בתחום המבוגרים".

מה הלאה? חנויות מצעים וסדינים?