מנכ"ל דויטשה: "ספרד מסוגלת להתמודד עם הבעיות שלה"

ג'וסף אקרמן, מנכ"ל דויטשה בנק, הבנק הגדול ביותר בגרמניה מדבר אל המשקיעים ■ "הנתונים לא מצדיקים את חוסר האמון שקיים בספרד"

חוסר הביטחון של משקיעים בבנקים בספרד אינו מוצדק, הבעיות הן "ניתנות לשליטה". כך אמר היום (ד') מנכ"ל דויטשה בנק, ג'וסף אקרמן, על רקע המשבר המתמשך באירופה. "הנתונים לא מצדיקים את חוסר האמון שקיים בספרד, ולא רק שם", הוסיף אקרמן. "ספרד מסוגלת להתמודד עם הבעיות שלה בעצמה".

חבילת הסיוע לאירלנד, שעומדת על כ-112 מיליארד דולר, לא הרגיעה את חששות המשקיעים בגוש שהמשבר יתרחב גם לפורטוגל וספרד. זאת בנוסף לתחילת דיווחים בתקשורת הזרה על הגעת המשבר גם לאיטליה, כמו למשל במאמר שפורסם אתמול ב"וול סטריט ג'ורנל".

מחירי האג"ח הממשלתיות של ספרד ואיטליה צנחו אתמול ובשל כך התשואה שלהם עלתה, בהשוואה לאג"ח של גרמניה המשמשות כבנצ'מרק לאגרות החוב הממשלתיות באירופה. על כן, התשואות מהאג"ח של ספרד, איטליה, פורטוגל ואירלנד הגיעו לשיאים טריים אתמול.

"הבעיה היא שהשווקים יכולים ליצור לעצמם את הבעיות, בין אם יש לכך הצדקה או לא", אמר פטר ת'ורן, כלכלן מבריטניה בחברת Helvea. הוא כמובן התייחס לפן הפסיכולוגי של המשבר, אשר גורם להידבקות מהירה של מדינות במשבר החוב.

"לספרד יש כלכלה מגוונת ודינמית והחוב הממשלתי הוא יחסית מתון", הוסיף אקרמן. "הרפורמה הכלכלית וארגון מחדש של המערכת הבנקאית יכולים להחזיר את המדינה את המדינה למסלול של צמיחה".

לדויטשה בנק יש חשיפה של כמיליארד אירו לחוב הספרדי. אקרמן מנהל את הבנק מזה 8 שנים והוביל את החברה במשבר הכלכלי, הוא אף ייעץ לקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כיצד להתמודד עם המצב באירופה.

"העיקר הוא לשלוח את המסר למשקיעים מסביב לעולם שאירופה תילחם למען האירו ואירופה תילחם למען העתיד של אירופה", אמר אקרמן בראיון בשבוע שעבר, לפני ההכרזה הרשמית על חבילת הסיוע לאירלנד.