הדולר היציג נחלש ב-0.35%; בשווקים ממתינים לטרישה

הדולר נחלש לרמה של 3.652 שקלים ואילו האירו התחזק ב-0.1% לרמה של 4.809 שקלים

השקל התחזק מול הדולר היום ונחלש קלות מול האירו (ה') בשוק המטבעות המקומי. זאת, בעת שהראלי שפקד אמש את וול סטריט התפשט היום לבורסות אסיה ואירופה, לאור נתוני מאקרו חזקים שפורסמו ביממה האחרונה ואשר מעידים על התאוששות איתנה בכלכלה הגלובלית.

הדולר היציג נחלש ב-0.35% לרמה של 3.652 שקלים ואילו האירו נקבע בעלייה של 0.1% ברמה של 4.808 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב רמה של 1.317 דולרים לאירו.

האירו מזנק היום על רקע הודעת ארה"ב כי תגדיל את תמיכתה באירופה במסגרת קרן המטבע הבינלאומית. על פי גורמים רשמיים, ארה"ב תגדיל את תמיכת קרן המטבע הבינלאומית בקרן ההצלה של האיחוד האירופי.

זמן רב לא חיכו כך בשווקים הפיננסיים להודעת הריבית של הבנק המרכזי האירופי. ה-ECB, בראשותו של ז'אן קלוד-טרישה, הודיע היום בצהריים על הותרת הריבית בגוש האירו על כנה (1%), אולם בשווקים ניכרת דריכות לקראת מסיבת העיתונאים שיערוך טרישה לאחר מכן, בציפייה להכרזה על צעדים שיקלו על משבר החוב המתפשט באירופה.

בשווקים מצפים מטרישה להודיע על רכישות אג"ח ממשלתיות; יש לציין כי לפני מספר חודשים, כאשר יוון עמדה במוקד סערת משבר החוב, הודיע טרישה על רכישת אג"ח ממשלתיות, אך ההודעה הייתה עמומה כיוון שטרישה לא ציין באיזה היקף יבוצעו הרכישות ואילו אגרות חוב יירכשו.

בכלל פורקס מציינים כי הדולר האמריקני נסוג לאחור מול כל המטבעות על רקע הסנטימנט החיובי בשווקים הפיננסים. למרות החלשות הדולר הכרעה בנוגע לכיוונו תתקבל מחר לאחר פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב. נתונים מפתיעים עשויים לחזק את השטר הירוק ואף לגרום להיפוך מגמה בכל צמדי הדולר.

כלכלני סיטי מעריכים, בסקירה שפורסמה היום ושהגיעה לידי "גלובס", כי הכלכלה הישראלית תתרחב השנה בכ-3.9%, ב-2011 ב-4.4% וב-2012 ב-5%. זאת, על רקע המשך סביבת ריבית נוחה, ניהול תקציב נכון על ידי הממשלה וסקטור בנקאי חזק.

שער הדולר, להערכתם, צפוי לעמוד על 3.6 שקלים בסוף 2010 וברמה דומה גם בסוף 2011. שיעור האבטלה צפוי להישאר ברמה נמוכה יחסית של 6%-6.2% במהלך 2011 ושיעור האינפלציה יעמוד על 2.3% השנה ויטפס ל-2.8% ב-2011.

לגבי הריבית מעריכים בסיטי שנגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, יעלה את שיעורה ל-2.25% בסוף 2010 ול-3% בהדרגתיות עד לסוף 2011.

[לאתר המט"ח]