העליון הפך את החלטת המחוזי: הרשיע את רוצחי שקד שלחוב

מאיר ז'אנו וישראל גנון הורשעו כי רצחו את שלחוב ב-2003, במסגרת ניסיון חיסול של שלום דומרני ■ "עדותו של העבריין ירון סנקר התיישבה עם ממצאים אובייקטיבים מזירת האירוע"

בית המשפט העליון הרשיע הבוקר (ה') את מאיר ז'אנו וישראל גנון ברצח הנערה שקד שלחוב בשנת 2003, והפך בכך את החלטת בית המשפט המחוזי שזיכה אותם - כך דווח בגלי צה"ל. בינתיים התיק הוחזר לבית המשפט המחוזי, שם ייקבע העונש שיוטל על השניים.

אמיר שלחוב, אביה של שקד, הביע סיפוק מההחלטה וסיפר כי הרגיש שהפקיעו את זכותו להילחם. עם זאת, הוא הדגיש כי "בעקבות שיחות שערכתי עם הפרקליטים, בהן דיברתי אל ליבם, ובעקבות המלחמה הבלתי פוסקת שניהלתי - הצלחתי לשכנע אותם. הם הבינו במהרה את מה שאני ידעתי כל הזמן - שז'אנו וגנון הם הרוצחים ושצריך להרשיע אותם".

בהחלטתו כתב השופט אדמונד לוי כי "הראיות שהתגבשו מצד התביעה מספיקות כדי להוכיח מעבר לכל ספק סביר שהשניים אכן רצחו את הנערה".

בנוסף ציין לוי כי "עדותו של העבריין ירון סנקר, שהיה לעד התביעה העיקרי במשפט וציר מרכזי בחקירת הפרשה, התיישבה עם שורה של ממצאים אובייקטיבים מזירת האירוע, כמו סוג הנשק שממנו בוצע הירי וצבע חלונות הרכב".

"סנקר הודה בחקירתו בביצוע שורה ארוכה של עבירות, ואגב כך הפליל בהדרגה את המשיבים כמי שהיו מעורבים בביצוע העבירות נושא כתב האישום", הסביר לוי. "רק בעקבות הגירסה שסנקר נתן החוקרים החלו לקשור את המשיבים לביצוע העבירות, שנסיבות ביצוען נותרו לא ברורות עד לאותה נקודת זמן".

כזכור, שלחוב נפלה קורבן במסגרת ניסיון חיסול של איש העולם התחתון שלום דומרני, ונהרגה מפגיעת כדור שהיתה מכוונת אליו. ביולי 2003 הצטרפה שקד, אז בת 16, לנסיעה ברכבו של מכרה יניב רווח, שהועסק כנהג של אחד מארגוני הפשע באשקלון. כשעמדה המכונית באחד הרמזורים בעיר, עצר קטנוע ליד המכונית שבה ישבה שקד, וכשהתחלף הרמזור ירה אלמוני לתוך המכונית. שקד, שישבה ליד הנהג, נהרגה במקום.