גזית גלוב בוחנת רכישת ענקית הקניונים האוסטרלית סנטרו

גזית גלוב מובילה קונצורסיום של משקיעים אשר צפויים להגיש הצעת רכש את ענקית הקניונים האוסטרלית, סנטרו בתמורה ל-18.6 מיליארד דולר אוסטרלי

העתונות האוסטרלית מדווחת על כך שחברת גזית גלוב מובילה קונצורסיום של משקיעים אשר צפויים להגיש הצעת רכש את ענקית הקניונים האוסטרלית, סנטרו, בתמורה ל-18.6 מיליארד דולר אוסטרלי - סכום זה משקף את היקף החובות של החברה.

בקונצורסיום יהיו פרט לגזית גלוב הנסחרת בבורסה של ת"א והנשלטת ע"י איש העסקים חיים כצמן גם אקוויטי 1 המוחזקת בחלקה ע"י גזית גלוב, קרן ההשקעות האמריקנית הפרטית, אפולו והחברה הקנדית ברוקפילד.

בחודש שעבר נחשף כי החברה האוסטרלית קיבלה הצעה בלתי פורמלית מקונצורסיום הכולל את הקרן הריבונית של סינגפור, GIC ושתי קבוצות אמריקניות לקדם מהלך לפיו תעמיד סנטרו למכירה נכסים בהיקף של כ-13 מיליארד דולר באוסטרליה ובארה"ב. בכל מקרה הזמן הולך ודוחק ברוכשים הפוטנציאליים מאחר והצעות הרכש יסגרו עד ה-17 בדצמבר.

על רקע מורכבות המבנה של סנטרו, אשר נקלעה לקשיים כבר בתחילת המשבר הפיננסי ובשנת 2008 עברה לבעלות נושיה. מניית החברה נסחרת כיום במחיר מזערי של כ-0.15 דולר אוסטרלי.

נזכיר כי לאחרונה השלימה גזית גלוב גיוס ענק של כ-650 מיליון שקל, והחברה טרם הודיעה על האופן בו היא מתכוונת לעשות שימוש בכספים.

דוברת החברה מסרה כי "גזית גלוב בוחנת מעת לעת הזדמנויות השקעה בתחום העיסוק העיקרי שלה ברחבי העולם. אם וכאשר יהיה לחברה מה לדווח, היא תדווח כנדרש בחוק."