תקלה או פיגוע טרור?

לפי הבהלה בתקשורת, תקלה בסלקום חמורה יותר מהפסקת חשמל והרסנית יותר מהוריקן

"איך תקלה כזו מתרחשת בחברת הסלולר הגדולה בישראל?", שאל אתמול (ד') עודד בן-עמי מערוץ 2 את עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום. "איך זה שאין מספיק גיבויים במערכת שלכם?" הוסיף כתב הטכנולוגיה דרור גלוברמן, שהזכיר מאוד לרגע את רוני דניאל בימים שהטיח בצה"ל להיכנס עמוק יותר אל שטח לבנון.

לפני מספר חודשים הפילה תקלה חמורה בבית החולים אסותא את כל מערכות הגיבוי ושיתקה את המקררים המיוחדים ביחידה להפריה חוץ-גופית, מה שהביא לפגיעה בעוברים המוקפאים של 9 זוגות. אף אחד בטלוויזיה לא זעק אז, אף אחד לא דרש ממנכ"ל אסותא הסברים.

שפירא, מהמנהלים התקשורתיים, החרוצים והצבעוניים ביותר במשק הישראלי, התחיל להזיע בפעם הראשונה. "אני יכול להבטיח לך שאף אחד מהמהנדסים שלנו לא יילך הביתה להדליק נר של חנוכה עד שאחרון הלקוחות שלנו יקבל שירות", הצהיר בשידור.

לרגע נדמה היה כאילו עמוס שפירא הוא מנכ"ל חברת החשמל ביום של עלטה מוחלטת. אם שופטים לפי הבהלה בתקשורת, תקלה בסלקום חמורה יותר מהפסקת חשמל, הרסנית יותר מהוריקן, וחשובה יותר מכל אייטם אחר. היא בטח יותר חשובה מכמה ילדים של מהנדסים שמחכים בבית עם חנוכיה מיותמת.

המהדורה המרכזית פתחה גם היא עם המשבר בסלקום. יונית לוי באולפן, דרור גלוברמן במטה של החברה וכתבנו בשטח מביא את הקולות של העם המסכן בציון, שיום שלם לא הצליח לשלוח SMS כמו שצריך. שפירא, שוב, נאלץ להתפתל בשידור.

"אבא שרוצה להתקשר לילד שלו, חייל שרוצה להתקשר הביתה, כל אחד כזה הוא לקוח אחד יותר מדי שלא מקבל שירות", הוא מספר - ואני רץ להביא עוד ממחטה. כל העסק הזה מתחיל להיראות ולהישמע כמו פרסומת אחת דביקה לחברת סלולר, ביום לא מי יודע מה.

בשיא ההתפתלות שפירא "לא פוסל את האפשרות" שמדובר בפיגוע טרור, אבל הוא מבהיר מיד כי אין סימנים שיכולים להעיד על כך. שפירא, איש חכם, יודע שאם יש דבר אחד שעם ישראל שונא יותר מחברות סלולר, זה טרוריסטים. והמאבק בטרור מאחד את כולנו, ממלא את ליבנו כמו לביבות חמות.