השוורים מחכים ליום שני

ה-S&P500 ממשיך קדימה, 1,200 נחצתה אך האם הסטטסטיקה תקטע את העליה?

תל אביב 25 המשיך להיסחר מתחת ל-1,270 אבל עלה מחדש מעל הממוצע הנע ל-21 יום, סימן חיובי מסוים. גם האינדיקטורים הטכניים פנו כלפי מעלה כך שיש סיכוי שתקופת הדשדוש הסתיימה ואפשר לחזור לפוזיציית רכש, על בסיס טכני לפחות.

מהלך מעל 1,270 יאשר חזרה למגמת עליה (ולא צריך להמתין ל-1,280 בשביל המסקנה הזו). מהלך מתחת ל-1,260, אם יתקיים לפני קריאת עדכון זה ובכלל, יבטל את המצב השורי. נכון ליום חמישי-סיום המסחר ניתן לראות על הגרפים סיכוי לעליה. מעל 1,270 הסיכוי הזה יראה טוב יותר.

הפוך על הפוך?

בוול סטריט נמשכת התקדמות השור והיא צפויה להימשך. ביום חמישי כתבתי על המשמעות החיובית של המהלך של ה-S&P 500 מעל 1,200 ומשמעות זו הגשימה את עצמה. אנחנו רואים מניות רבות שמפתחות מהלך עליה מרמת תמיכה טובה או על גבי מומנטום חזק ועובדה זו, ביחד עם צניחה ה-VIX מלמדים על סיכוי טוב שה-S&P500 יעלה מעל 1,226 והגדרת המגמה תעדכן למגמת עליה ארוכת טווח. זאת מכיוון שמהלך מעל 1,226 יחזיר למעלה מ-61.8 אחוז ממהלך הירידה מהשיא וזה סימן המעבר מתיקון למגמה חדשה.

נוסיף לזה את הפוטנציאל השורי של 2011 מעצם היותה השנה שלפני שנת הבחירות בארה"ב ונקבל תרחיש אופטימי למדי. אבל, צריך כאן פריצה של רמת ההתנגדות 1,226.

סטטיסטיקת לוח השנה אינה בעד העניין הזה בטווח הזמן המיידי, שכן המחצית הראשונה של דצמבר נוטה להיות דובית. הגרפים דווקא מראים שיש סיכוי טוב לפריצה קרובה כך שיהיה מעניין ביום שני. יכול להיות שאם למרות הסטטיסטיקה תהיה פריצה, היא תהיה חזקה במיוחד, בבחינת "הפוך על הפוך". לכן עדיף להיות בפנים עם הגנה.

קטן זהה טוב

כפי שתראו בטור קניון המניות השבוע ובאתר גלובס-מדור ניתוח טכני, אני מתחיל להצטייד בתיק קניון המניות במניות של חברות קטנות לקראת מה שנקרא אפקט ינואר. הנה אחת שעוד לא הספקתי להכניס לתיק. השם הוא Aceto (סימול: ACET) שווי השוק 200 מיליון דולר והעיסוק הוא כימיקלים לתעשיית התרופות ולתעשיות נוספות. יש איסוף למניה, יש עוצמה ויש מגמת עליה.