השר כץ הורה לא לבצע את הקמת מחלף בכניסה לעומר

(עדכון) - המכרז תוכנן למחלף על כביש 60 ב"ש-חברון, בכניסה לעומר, בעלות משוערת של 45 מיליון שקל ■ גורמים במשרד התחבורה טענו שאין הצדקה למחלף עבור יישוב בן 6,500 תושבים

שר התחבורה, ישראל כץ, הורה שלא להקים מחלף בכניסה ליישוב עומר ליד באר שבע, לאור חוות דעת כלכלית שלילית שנמסרה לאחרונה על הפרויקט. לאחר לחצים ממושכים של ראש המועצה המקומית עומר, פיני בדש, החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) עמדה להוציא מכרז להקמת המחלף, למרות הביקורת שהושמעה נגדו במשרד התחבורה.

המכרז תוכנן להקמת מחלף על כביש 60 ב"ש-חברון, בכניסה לעומר, בעלות ראשונית משוערת של כ-75 מיליון שקל, אולם בדש טען שאפשר לבצע את המחלף בעלות של 45 מיליון שקל. גורמים מקצועיים במשרד התחבורה טענו שאין הצדקה תחבורתית למחלף גם במחיר הנמוך שבו נקב בדש; אין תקדים לחיבור במחלף של ישוב כה קטן, 6,500 תושבים; רק לאחרונה הושלם מחלף גדול על כביש 40 עוקף באר שבע מצפון, ששיפר מאוד את הנגישות לעומר; ניתן להסתפק בצומת מורחב ומרומזר.

סמנכ"ל תכנון וכלכלה במשרד התחבורה, צ'רלי סולומון, קיבל לאחרונה חוות דעת כלכלית שלילית על כדאיות הקמת המחלף, גם לפי עלות של 45 מיליון שקל. במקביל, בדש נפגש עם כץ בעניין המחלף, ולדבריו יש בידו התחייבות להקמתו.

מע"צ לא קיבלה ממשרד התחבורה את חוות הדעת הכלכלית, וגורם בכיר בחברה אומר, שבין השאר נלקח בחשבון שהמחלף ישרת גם שכונה עתידית של אנשי קבע שישרתו בעיר הבה"דים.

השר כץ, לאור חוות הדעת שהתקבלה במשרד הורה שלא להקים את המחלף.