ערוץ 9: הסיקור בכרמל מראה שאנחנו צריכים להיות ב-DTT

ערוץ 9 דובר הרוסית: "הרייטינג שלנו במהלך סיקור אסון הכרמל היה גבוה יותר מאשר בערוץ 1" ■ ערוץ 1: "זו זילות להגדיר את האסון במונחי רייטינג"

מנכ"ל ערוץ 9, ליאוניד בלחמן, טוען כי סיקור אסון הכרמל הוא דוגמה לנחיצות של הערוץ דובר הרוסית על שירות ה-DTT.

"ערוץ 9 קיים שידורים חיים מיוחדים לאורך כל סוף השבוע מהאסון בכרמל, כיסוי שכלל מערך של 150 עובדים שהתגייס לטובת שידורי החירום מהשטח ומהאולפן", אומר בלחמן ל"גלובס". "כתוצאה מכך האמירו אחוזי הצפייה ביום חמישי בשעות הפריים-טיים, והרייטינג עמד על כ-7% במשקי-הבית הייהודים - כפול ממה שהצליח להביא ערוץ 1 באותן שעות".

לדבריו, "ולמרות זאת, ערוץ 1 נמצא על שירות ה-DTT וערוץ 9 לא. כשמגיעים לדיונים בוועדת הכלכלה של הכנסת בנוגע להכללת ערוץ 9 במערך ה-DTT, פשוט לא לוקחים את האינטרס הציבורי בחשבון. זה מצב אבסורדי לגמרי שאינו עומד בקנה אחד עם רצון הצופים, שכפי שראינו מצביעים בשלטים".

מערך ה-DDT, "עידן +", כולל 5 ערוצי בסיס - 1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת, בהם אפשר לצפות ללא צורך בחיבור לכבלים וללוויין, אלא בעלות חד-פעמית.

בערוץ 9 מנהלים מאבק ארוך לכניסה לממיר הדיגיטלי, אולם באחרונה נדחו רוויזיות של חברי כנסת שביקשו להכניס את הנושא לחוק הרשות השנייה החדש.

"יש מי שמסתתר מאחורי אמירות דמגוגיות ותירוצים המנסים להשוות אותנו עם ערוצים שאפילו עוד לא קמו, או לחילופין ערוצים עם אחוזי צפייה נמוכים ולא משמעותיים כמו ערוצים 23 ו-33", אומר בלחמן.

מערוץ 1 נמסר: "רשות השידור לא קבעה מי מהערוצים יכנס לחבילת ה-DTT. אירועים מסוג האסון מתאפיינים בנדידת צופים מערוץ לערוץ. יתר על כן, אופי הסיקור של הערוץ הראשון כערוץ ציבורי הוא לא במרדף אחרי הרייטינג. זו זילות להגדיר את האסון במונחי רייטינג".