IMF: "המצב באירופה רציני - הכרחי פתרון למשבר חוב"

ראש קרן המטבע הבינלאומית דוחק היום במדינות אירופה למצוא פתרון כולל למשבר החוב ■ "ההתמודדות האירופית הנוכחית היא מתן בגדר מענה אד-הוק בלבד והינה איטית מידי"

ראש קרן המטבע הבינלאומית, Dominique Strauss-Kahn, מבקר היום (ב') את מדינות אירופה ודוחק בהן למצוא פתרון מקיף למשבר החוב תוך כדי שהוא מציין שההתמודדות האירופית הנוכחית היא בבחינת מתן מענה אד-הוק בלבד והינה איטית מידי.

דברי ראש קרן המטבע הבינלאומית (IMF) נאמרו על רקע פגישת שרי האוצר האירופאיים שהתכנסו לדון בהרחבת קרן החילוץ למדינות באירופה ודנו ביצירת מנגנון קבע להתמודדות עם משבר חוב. "העמדה שלי היא מאוד פשוטה- מרחב האירו חייב למצוא פתרון כולל לבעיה זו", אמר .

קרן המטבע הבינלאומית כבר השתתפה בסיוע ליוון ואירלנד ועשויה גם להשתתף בהצלת פורטוגל וספרד ברגע שהמדינות יחליטו להיעזר בסיוע חיצוני.

דומיניק תיאר את המצב באירופה כ"רציני" אך הבהיר כי עתיד אזור מרחב האירו לא ניצב בפני סיכון.

בתוך כך, נשיא הפרלמנט האירופי, Jerzy Buzek, אמר היום ל"וול סטריט ג'ורנל" כי אין זה הזמן לתוכניות צנע בתקציב האיחוד האירופי למרות שמדינות רבות כבר מנהיגות תקציב מקוצץ ומעלות מיסים. בוזוק מציין כי קיימת סבירות גבוהה שתקציב האיחוד האירופי יעלה ב-2011 ב-2.9%, פחות מחצי ממה שהפרלמנט האירופי היה רוצה. בוזוק ציין בדבריו כי בקשת הפרלמנט האירופי לעלייה של 6% בתקציב, היא נכונה.