שוברים את המסורת: ברצלונה רוצה חסות חולצה

במועדון הקטאלוני, מהבודדים בעולם שלא מפרסם חברות מסחריות על מדי המשחק שלו, סבורים שהיוזמה תגדיל את ההכנסות בלפחות 43 מיליון אירו בשנה

הקשיים הכלכליים איתם מתמודדת לאחרונה ברצלונה, ובעיקר החובות הגדולים שלה (עומדים, על-פי הדו"חות האחרונים, על 326 מיליון אירו), עשויים לגרום לאלופת ספרד לזנוח את המסורת ארוכת השנים שלה - ולהתחיל לפרסם חברות מסחריות על חולצות המשחק של השחקנים. כך מדווח היום (ה') העיתון הקטאלוני "ספורט".

נכון להיום, מעניקה ברצלונה פרסומת בחינם ליוניצ"ף, גוף התמיכה של האו"ם בילדים. למרות הרצון שקיים בקבוצה להמשיך את שיתוף הפעולה עם יוניצ"ף, במועדון עשו תחשיב לפיו יוכלו לגייס כ-25 מיליון אירו בשנה מחסות ראשית בקדמת החולצה, 12 מיליון אירו מחסות משנית (על גב החולצה), ובין 6 ל-12 מיליון אירו נוספים עבור פרסום על המכנסיים של השחקנים. ובסך הכל: בין 43 ל-49 מיליון אירו בעונה.

בבארסה סבורים שבעקבות ההצלחות הגדולות שלהם על המגרש בשנים האחרונות, והעובדה שהמועדון הפך למותג הכדורגל המוכר ביותר בעולם, תוכל המחלקה המסחרית שלהם להשיג את הסכומים המדוברים - שהם מהגבוהים ביותר בעולם הכדורגל.

כיום, שתי הקבוצות שמקבלות את הסכומים הגדולים ביותר עבור פרסום ראשי על קדמת החולצה הן ריאל מדריד (25 מיליון אירו בשנה מחברת ההימורים BWIN) ובאיירן מינכן (סכום זהה, מחברת התקשורת T-Home).